به گزارش ایرنا، محمد طاهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر این تخلفات مالی به جد در مراجع قضایی در حال پیگیری است تا تمام منابعی که به صورت غیرقانونی از حساب های این سازمان خارج شده بار دیگر به سازمان نظام مهندسی ساختمان عودت شود.
وی همچنین افزود: عدالت در ارجاع کار و شفافیت در پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر از مهم‌ترین اولویت های سازمان نظام مهندسی است.
طاهری ادامه داد: تمام نقشه های ساخت و ساز که بر اساس مبحث ملی مقررات ساختمان تهیه می‌شود در صورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد می‌تواند کیفیت ساخت و ساز را در کشور بسیار بهبود بخشد.
وی با بیان اینکه مطمئنا تنها سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در ارتقای کیفیت ساخت و ساز در کشور نمی توانند تاثیر گذار باشند گفت: ارتقای کیفیت و عمر ساختمانها در کشور تنها با تعامل تمام نهادهای حوزه ساخت و ساز و بخصوص شهرداری‌ها عملی است و هرچه کیفیت ساختمان ها در کشور ارتقا پیدا کند از هدر رفت منابع مالی و ثروت ملی جلوگیری خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به عملکرد این سازمان در سال 96 در حوزه ارجاع کار اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در سال 96 شاهد ارجاع 9400 فقره کار در قالب ساخت 11 میلیون متر مربع ساختمان در استان بود اما در سال 97 تاکنون ارجاع کار ما به 11 هزار فقره افزایش یافته که قرار است بیش از 13 میلیون متر مربع ساختمان در استان تهران ساخته شود.
وی در خصوص وضعیت کنترل نقشه ساختمان های بالای 2000 متر مربع نیز گفت: در سال 97 تاکنون بیش از 1000 فقره کار کنترل نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال شده که این می تواند در بهبود کیفیت ساخت و ساز در تهران بسیار تاثیرگذار باشد.
طاهری با بیان اینکه تلاش سازمان نظام مهندسی این است که از مداخلات افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز جلوگیری شود گفت: در صورتی که ما بتوانیم شاهد حضور افراد با صلاحیت در حوزه ساخت و ساز کشور باشیم عمر مفید ساختمان ها و کیفیت ساخت و ساز در کشور بیش از پیش ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که سازندگان برای استفاده از مهندسان حرفه ای تمایل بیشتری پیدا کرده اند و تعامل بین شورای شهر شهرداری و سازمان نظام مهندسی می تواند خلایی که در چند ماه گذشته به وجود آمده برطرف کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تأکید کرد: در ماده 4 و 32 قانون نظام مهندسی تکلیف شده که شهرداری ها نباید حوزه ساخت و ساز را به افراد فاقد صلاحیت واگذار کنند و تمام ساختمان سازی در کشور باید با استفاده از خدمات حرفه ای مهندسان ذیصلاح ساخته شود.
طاهری با اشاره به اهمیت نظارت بر گودبرداری ها در حوزه ساخت و ساز کشور یادآور شد خوشبختانه با افزایش بازرسی‌ها در این حوزه و ورود سازمان های نظام مهندسی به حوزه گودبرداری امروز شاهد کاهش بسیاری از حوادث گودبرداری در کشور هستیم و حتی کمیته ای متشکل از نظام مهندسی شهرداری و شورای شهر اسلامی تشکیل شده تا با نظارت و بازرسی های مورد نیاز حوادث گودبرداری در ساختمان به حداقل کاهش یابد.
تهرام/1108//9206//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.