کریم ذوالفقاری عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همت مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و شهرداری منطقه 18 تهران اولین نمایشگاه نهال استاندار استان تهران در منطقه 18 تهران افتتاح شد.
وی بیان کرد: این نمایشگاه تا روز پنج شنبه هفته جاری با حضور 16 نهالستان دارای مجوز استان تهران دایر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: فرهنگ استفاده از نهال های سالم و استاندارد عاری از بیماری و ویروس از اهداف این نمایشگاه است و همچنین علاوه بر نمایش و معرفی انواع و ارقام نهال و ویژگی های نهال استاندارد و نهالستان های دارای مجوز، عرضه محدود نهال نیز انجام می شود.
وی تاکید کرد: نهال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر مراقبت نشود شاهد بروز مشکل در حوزه باغ خواهیم بود و به همین منظور برای ترویج نهال های استاندارد تلاش می کنیم نمایشگاه های نهال را در سراسر شهرستان های استان تهران برپا کنیم.
به گفته ذوالفقاری، باغ و نهال همچون یک طفل است که اگر نهال کشت شده استانداردهای لازم را نداشته باشد ممکن است خسارات سنگینی به باغ وارد کند و بالعکس زراعت که یک ساله محصول کشت می شود استفاده از نهال استاندارد و درختکاری که یک بار کشت می شود و سال ها محصول می دهد بسیار مهم است.
وی با اشاره به وجود 16 نهالستان استاندارد در استان تهران گفت: در حال حاضر 16 نهالستان استاندارد با مجوز و تائیدیه از سوی موسسه ثبت و گواهی بذر در استان تهران فعال هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، پیشنهاد تشکیل تعاونی نهالستان داران را برای آشنایی با نهالستان های استاندارد و معرفی این نهالستان ها را مطرح کرد و گفت: نهالستان های غیر مجاز می توانند برای دریافت مجوز با فراهم آوردن شرایط حداقلی استاندارد و تائیدیه لازم مجوز خود را برای ارائه نهال های استاندارد دریافت کنند.
وی همچنین از باغداران استان خواست که نهال های خود را از نهالستان های استاندارد خریداری کنند چرا که استفاده از نهال های غیرمجاز موجب بروز آفات و بیماری هایی در باغات خواهد شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.