به گزارش ایرنا، مصطفی جلیلی عصر شنبه در نشست شورای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که به ریاست کیومرث شهبازی قائم مقام این سازمان و جمعی از مدیران برگزار شد اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها امسال برای بیش از 500 نفر شغل در بخش کشاورزی ایجاد می شود.
وی افزود: بیشتر این پروژه ها در حوزه های آب و خاک، تولیدات گیاهی، عشایری، تولیدات دامی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهد بود.

** افزایش 9 هزار هکتاری در بخش بیمه محصولات کشاورزی
معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش 9 هزار هکتاری بیمه محصولات کشاورزی در اراضی این استان خبر داد و گفت: امسال در بخش زراعی، 15 هزار و 854 هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که این رقم در سال گذشته 6 هزار و 500 هکتار بوده است.
به گفته جلیلی، در این بین شهرستان های فیروزکوه، تهران، رباط کریم و دماوند نسبت به سال گذشته در بیمه محصولات کشاورزی رشد داشتند.

** افتتاح مرکز 8 هزار تنی پرورش قارچ در ملارد
همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه از افتتاح 2 طرح شاخص در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: واحد 8 هزار تنی پرورش قارچ با بالاترین تکنولوژی قرار است در دهه فجر امسال در شهرستان ملارد افتتاح شود.
عباسعلی عامری همچنین از افتتاح واحد نشاء مکانیزه در شهرستان پاکدشت خبر داد و افزود: با افتتاح این مرکز تولیدی میزان واردات نشاء مورد نیاز واحدهای گل شاخه بریده کشور کاهش می یابد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه نهال استان تهران برای اولین بار در دهه فجر خبر داد و گفت: نهالستان های استاندارد، هسته های اولیه در توسعه باغات به شمار می آیند به همین منظور بدنبال قانونمند کردن نهالستان ها و ایجاد نهالستان های استاندارد هستیم .
استان تهران 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی فعال دارد که این استان در تولید برخی محصولات از جمله سیب، گیلاس، قارچ خوراکی، گل های شاخه بریده جزء استان های برتر کشور است.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.