به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتاد و نهمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای، قارچ و مکانیزاسیون استان تهران روز چهارشنبه به ریاست کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.
کریم ذوالفقاری در این نشست با تاکید بر پیگیری مدیران شهرستان ها و تسریع در بررسی پرونده طرح های گلخانه ای ارسالی به بانک ها گفت: چندین پرونده متقاضی تسهیلات در بخش گلخانه ای که تاییدیه کارگروه تخصصی را دارند و در انتظار بررسی در بانک ها است که درصورت رفع این مشکل و پرداخت، حداقل 100هکتار به گلخانه های استان افزوده خواهد شد.
وی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران را گسترده ترین دستگاه با بیشترین شرح وظایف اعلام کرد که می تواند بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند اظهار داشت: برند استان تهران گلخانه است و امسال نیز بیش از 150 هکتار گلخانه جدید در استان تهران ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اهداف توسعه ای این استان درخصوص گلخانه و قارچ در سال 97 گفت: از ابتدای سال تاکنون 152 هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده که ازاین میزان 115هکتار به صورت خود اجرایی است که تاکنون 66 هکتار از گلخانه های موجود نوسازی و بازسازی شده است.
وی همچنین درباره آخرین فعالیت سازمان جهاد کشاوررزی استان تهران در بخش مکانیزاسیون نیز گفت: هدف گذاری استان تهران در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سال جاری 26 میلیارد تومان است که تاکنون 5 میلیارد و 161 میلیون تومان معادل 20درصد تعهد جذب و به میزان 60درصد برنامه ابلاغی شناسایی شده است.
ذوالفقاری خواستار برندسازی هر شهرستان با عمده ترین فعالیت کشاورزی شد و تاکید کرد: محصولات تولیدی شاخص هر شهرستان یا فعالیت ویژه ای مثل رفع تداخلات می تواند به عنوان برند هر شهرستان معرفی شود و شهرستان های استان تهران با این ویژگی می توانند مطرح شده و جایگاه خود را بیابند.
استان تهران دارای 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
در حال حاضر کشت پائیزه در استان تهران که از نیمه دوم مهرماه شروع شده کشاورزان مشغول کشت جو، گندم و کلزا (دانه های روغنی) هستند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.