کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته دولت 63 پروژه با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در اراضی کشاورزی استان تهران به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: این پروژه ها در بخش های مختلف کشاورزی از جمله دامی، باغی، شیلات، منابع طبیعی و امور عشایری است که بخشی از پروژه ها در سه روز گذشته افتتاح و بخش دیگر نیز تا آخر هفته افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با افتتاح این 63 پروژه 7هزارتن به ظرفیت محصولات کشاورزی استان افزوده و همچنین برای یک هزار و 541 نفر اشتغال ایجاد می شود.
به گفته وی این پروژه های کشاورزی در تمامی شهرستان های استان تهران افتتاح می شود.
ذوالفقاری وسعت اراضی کشاورزی استان تهران را یک میلیون و 300 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان تنها 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی دایر دارای آب داریم که از نظر وسعت اراضی کشاورزی این استان نسبت به سایر استان ها در رده پایین قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: استان تهران با دارا بودن کمتر از 1.5 درصد اراضی کشاورزی کشور، 5.2 درصد کل تولید محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: سالانه 5 میلیون و 700هزارتن انواع محصولات کشاورزی، زراعی و دامی در سطح استان تولید می شود که از این میزان بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، 575 هزار تن در محیط گلخانه و 2.1 میلیون تن محصولات دامی و 6 هزار و 200 تن انواع آبزیان تولید می شود.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.