به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در پنجمین جلسه ستاد تسهیلات روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای وابسته برگزار شد افزود: 8 درصد واحدهای صنعتی و خدماتی بخش کشاورزی استان تهران نیمه فعال است که تسهیلات 6 درصدی سامانه کارا فرصت مناسبی برای فعال سازی این واحدها است و باید از این فرصت بهره لازم را برد.
وی تاکید کرد: مدیران بخش کشاورزی در شهرستان های استان تهران باید از این فرصت نهایت استفاده را کنند و با ثبت واحدهای نیمه فعال در سامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت اقدام کنند.
ذوالفقاری ادامه داد: طرح های کشاورزی ثبت شده سامانه کارا در بخش های امور دام، باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، آبزیان، و زراعت است که این طرح ها به 900 میلیارد تومان می رسد.
وی خاطرنشان کرد: 500 میلیارد تومان نیز طرح مصوب کمیته فنی استان تهران است که آماده ارجاع به بانک های عامل داریم که از این میزان 380 میلیارد تومان به بانک ها ارجاع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: 127 میلیارد تومان بخش کشاورزی تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری در استان تهران به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 31 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز پرداخت شده است.
وی بیشترین میزان پرداختی ها را مربوط به بانک کشاورزی اعلام کرد و افزود: 31 میلیارد و 200میلیون تومان از این مبلغ از سوی بانک کشاورزی به متقاضیان طرح ها پرداخت شده است.
به گفته ذوالفقاری استان تهران در زمینه جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری با 133 درصد رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
پنجمین جلسه ستاد تسهیلات روستایی و عشایری استان تهران با موضوع بررسی روند آخرین وضعیت پذیرش، تصویب و پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری با حضور جمعی از مدیران دستگاههای وابسته بخش کشاورزی استان تهران برگزار شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.