عید محمد فاروقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: از ابتدای امسال کشاورزان واجد شرایط بهای 77دستگاه کمباین را به شرکت های تولید داخل واریز کرده اند.
به گفته وی، چهار دستگاه کمباین دیگر درهفته جاری تحویل کشاورزان می شود و بقیه در نوبت قرار دارد.
وی افزود: از ابتدای امسال 167 پرونده در 14 شهرستان استان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و استفاده از تسهیلات بانکی تشکیل شده است که پس از بررسی در کارگروه مکانیزاسیون شهرستان ها، واجدین شرایط به بانک های کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی معرفی شدند.
فاروقی اضافه کرد: تا پایان سال جاری 200 دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت محصولات زراعی در استان افزوده می شود.
وی گفت: در خرید هر دستگاه کمباین تولید داخل، 10 تا 20 درصد سهم آورده متقاضی و بقیه وام ارزان قیمت است که از طریق بانک های عامل در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد.
به گفته وی، کمباین تولید داحل در سال حمایت از کالای ایرانی از حمایت ویژه برخوردار بوده و وام پرداختی با کارمزد چهار درصد در روستاهای مرزی و 6 درصد برای سایر مناطق است.
وی، آورده متقاضیان را در مناطق مرزی 10 درصد و غیرمرزی 20 درصد قیمت کمباین اعلام کرد.
رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون کشاورزی گلستان با بیان اینکه در پنج سال اخیر 255 دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت محصولات زراعی استان افزوده شد، گفت: در این استان 49 درصد از کمباین های موجود عمر بالای 20 سال، 26درصد عمر بین 13 تا 20 سال و 25 درصد زیر13 سال سن دارند.
از لحاظ تعداد کمباین های فعال استان گلستان بعد از فارس جایگاه دوم کشوری را با دو هزار و 700 دستگاه دارد.
فاروقی همچنین از تخصیص چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تملیکی به اداره فناوری مکانیزاسیون استان خبر داد و افزود: این تسهیلات برای بخش های نوسازی و تامین سمپاش پشت تراکتور، ساماندهی رانندگان حرفه ای بخش کشاورزی، خرید برخی ادوات کشاورزی و توسعه فناوری نوین در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد.
به گفته وی، این اعتبار در 9 شهرستان استان توزیع می شود.
گلستان واقع در شمال کشور حدود 650 هزار هکتار زمین زراعی دارد که هر ساله بیش از 500 هکتار آن زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، دانه های روغنی به ویژه کلزا و جو می رود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.