به گزارش ایرنا، عباس شاهسونی روز یکشنبه در مراسم انتخابات رئیس مجمع صنفی کشاورزی در ابهر با اشاره به اقدامات این مجمع، در راستای شناختن و شناسنامه دار کردن کشاورزان شهرستان، افزود: در سه سال اخیر بیش از پنج هزار پرونده در این مجمع تشکیل شده است.
وی ابراز کرد: تاکنون گام های خوبی در شناسنامه دار کردن کشاورزان این منطقه برداشته شده است و ادامه این روند نیازمند مشارکت و همدلی همه اعضای مجمع است.
رئیس تعاونی روستایی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی فعالیت می کند و با توجه به اختیارات، مسئولان انتخاب شده آن می توانند با تلاش و پیگیری به اهداف مورد نظر نظام صنفی دست پیدا کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر نیز با بیان اینکه بخش کشاورزی بسیار آسیب پذیر است، افزود: مدیریت در کشاورزی تابع متغیرهای مختلفی مانند اقلیم است و این موضوعات مسئولیت سازمان را دشوارتر می کند.
مجید قزوینیان ابراز کرد: هرچه بتوانیم کشاورزان را در مباحث علمی و فنی توانمندتر و آگاه تر کنیم، کشاورزی و کمیت و کیفیت محصولات این حوزه ارتقا می یابد.
وی با اشاره به مزارع صنعتی و مکانیزه کشاورزی، تصریح کرد: امروزه هیچ مزرعه کشت و صنعتی را سراغ نداریم که در کار خود موفق نباشد که یکی از دلایل آن بهره گیری از دانش روز و فناوری های نوین در این شرکت ها است.
این مسئول بیان کرد: منطقه ابهررود دارای کشاورزان باتجربه و متبحر در حرفه خود است با این حال گاهی در عرصه عمل از تجربه خود بهره گیری نمی کنند و برای استفاده از برخی فنون کشاورزی لازم است با مراجعه به کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان در راستای افزایش راندمان تولید، با تکنیک های جدید این بخش آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، در انتخابات رئیس نظام صنفی کشاورزی ابهر، محمد نوروزی با کسب بیشترین رای در سمت خود ابقا شد.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.