محمد دستورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سند آموزشی 2030 براساس نظر رهبری در دیدار با فرهنگیان در اردیبهشت سال 96 مبنی بر این که این سند بومی نبوده و مغایر با فرهنگ و اعتقادات مردم کشور است، از دستور کار آموزش و پرورش خارج شد.
وی ادامه داد: سند 2030 در شورای عالی فرهنگی با حضور ریئس جمهوری کنار گذاشته شد و تشکیل نشدن کارگروه برای اجرای سند 2030 و حضور نیافتن کارشناسان یونسکو برای بررسی روند اجرا، دلیلی محکم بر اجرایی نشدن این سند است.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش با نظارت دقیق و گزینش مربیان حتی مربیان آموزشگاه های غیرانتفاعی مراقبت می کند تا حتی ناخواسته و به صورت غیرمستقیم این سند وارد روند آموزشی کشور نشود.

**سند بومی تحول بنیادین چراغ راه آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: چراغ راه آموزش در نظام تعلیم و تربیتی کشور بر اساس سند بومی تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شده و در راستای تحقق فرموده های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پیش می رود.
وی ادامه داد: سند تدوین شده در کشور تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جامع و کامل است و دارای6 ساحت اخلاقی و اعتقادی، زیباشناختی، زیستی و حرکتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و اجرای نظام آموزشی شش- سه- سه نیز برگرفته از سند تحول بنیادین است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس و 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم دارد.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.