به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: در استان یک هزار و 100 مدرسه وجود دارد که از این تعداد انجمن اولیا و مربیان یک هزار مدرسه در طرح تجلیل از یک هزار معلم به مناسبت روز معلم اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم و با حضور معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش 52 معلم نمونه شامل 24 معلم استانی و 28 معلم شهرستانی تجلیل خواهند شد.
**رشد 31 درصدی اسکان نوروزی در مدارس سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که 170 هزار نفر روز، نوروز امسال در مدارس استان سمنان اقامت داشتند، ابراز داشت: اسکان در مدارس و مراکز فرهنگی وابسته به آموزش و پرورش نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 31 درصد افزایش یافت.
به گفته وی، 30 درصد افراد اسکان یافته در استان سمنان نوروز 98 بیش از یک شب در این استان اقامت داشتند.
وی ادامه داد: سال گذشته 6 نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان با 24 مصوبه برگزار شد که از این تعداد مصوبه 12 مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و تعدادی در دست اجرا قرار دارد.
** تقویت نشاط دستور کار آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تاکید استاندار به سه اولویت تقویت گفت و گو، نشاط و افزایش بازی و سرگرمی در استان، گفت: تحقق این سه راهبرد اولویت آموزش و پرورش استان سمنان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزان پایه اول تا پنجم ابتدایی در منطقه کالپوش با توجه به این که نمره های درسی آنها کیفی و توصیفی است، به دلیل کمبود فضای آموزشی و حفظ جان دانش آموزان در برابر حوادث طبیعی مانند رانش زمین، زودتر ارزشیابی و تعطیل می شوند.
به گفته وی، کلاس های درس دیگر پایه های تحصیلی حسین آباد کالپوش میامی تا قبل از ماه مبارک رمضان به پایان می رسد و امتحان نهایی به صورت تجمیع شده در روستای سوداغلن برگزار می شود.
دستورانی خاطر نشان کرد: شرایط برای دانش آموزان منطقه کالپوش که به دلیل رانش زمین دچار مشکل شدند همانند دانش آموزان منطقه سیل زده لحاظ می شود و این دانش آموزان می توانند یکبار بیشتر در امتحانات جبران درس افتاده شرکت کنند.
**کمبود تجهیزات برای برگزاری مطلوب امتحان نهایی برطرف شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: به دلیل کاهش تخلفات و افشا شدن سوالات امتحان نهایی، بسته حاوی سوال های امتحان در زمانی که تمام دانش آموزان در سالن امتحان حضور دارند برای رئیس حوزه ارسال می شود و همان زمان سوال های امتحان نهایی باید با سرعت تکثیر و در بین دانش آموزان توزیع شود و برای حل این مشکل نیاز به دستگاه تکثیر سریع در حوزه های امتحانی وجود دارد.
دستورانی اضافه کرد: استان سمنان 42 حوزه امتحان نهایی دارد و در 10 حوزه به دلیل جمعیت کم نیاز به دستگاه تکثیر سریع وجود ندارد، ولی در دیگر حوزه ها این نیاز وجود دارد و اکنون 10 دستگاه خریداری شده است که این تعداد دستگاه ها کم است.
به گزارش ایرنا، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد، روستای حسین آباد کالپوش حدود 800 دانش آموز، پنج مدرسه و حدود 30 معلم دارد.
نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار و با حضور حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و جمعی از مدیران و مسوولان استانی برگزار شد.
دوازدهم اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.