محمد دستورانی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رانش زمین در مجموع به خانه های 35 معلم در حسین آباد کالپوش خسارت زد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 10 خانه معلمان استان در کالپوش به دلیل رانش زمین خسارت دید و خسارت به خانه های 10 معلم دیگر در منطقه به دلیل آنکه در شعاع وقوع رانش قرار دارد، محتمل است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: رایزنی هایی با وزارت آموزش و پرورش برای اعطای تسهیلات به معلمانی که خانه هایشان در میامی با رانش زمین تخریب شد، در دست اقدام است که به زودی جواب قطعی این نامه نگاری ها به اداره کل ارائه می شود.
دستورانی اضافه کرد: معلمانی که در سیل اخیر در برخی از استان های کشور خانه های خود را از دست دادند از سوی وزارت آموزش و پرورش تسهیلات دریافت می کنند که امیدواریم معلمان حسین آباد هم مشمول دریافت باشند.
وی تصریح کرد: در صورت پرداخت نشدن تسهیلات از سوی وزارتخانه به معلمان خسارت دیده در کالپوش، اداره کل آموزش و پرورش استان با رایزنی با یکی از بانک های عامل سمنان برای اعطای تسهیلات به این فرهنگیان اقدام می کند.
وی افزود: سقف تسهیلات ارایه شده از سوی این اداره کل 500 میلیون ریال به صورت کم بهره خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تسهیلات بدون بازپرداخت 20 میلیون ریالی هم از سوی آموزش و پرورش استان به معلمان خسارت دیده در حسین آباد کالپوش پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.