اصغر بیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به ترتیب نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در خرمدره، خدابنده، ابهر و ناحیه 2 شهرستان زنجان با بیشترین افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه هستند.
وی یادآوری کرد: برای ورود 103 هزار دانش آموز دختر و پسر به مدارس در مقطع ابتدایی مشکلی به لحاظ تامین نیروی انسانی وجود ندارد و در سال تحصیلی 97 – 98 هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.
بیات، از بازنشستگی 320 آموزگار استان زنجان خبر داد و یادآوری کرد: برای تامین کمبود این تعداد نیرو، 125 نفر از دانشگاه فرهنگیان و 33 نفر نیز از استخدام آزمون ماده 28 وارد آموزش پرورش استان در سال تحصیلی جاری می شوند.
به گفته وی، مابقی نیروهای مورد نیاز نیز استفاده از ظرفیت نیروهای رسمی آموزش و پرورش به صورت حق التدریسی در مقطع ابتدایی خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان به لحاظ پوشش تحصیلی در سطح کشور در رده های نخستین قرار دارد و کمترین بازمانده از تحصیل را در استان داریم.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در سال تحصیلی جاری 18 هزار و 398 دانش آموز داشت که این تعداد در 2 هزار و 391 مدرسه مشغول به تحصیل بودند.
9505/8086
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.