به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان افزود:
تجلیل از معلمان نشان از قدرشناسی آحاد ملت از معلمان بی ادعاست که تکالیف آموزشی و تربیتی جامعه را انجام می دهند.
به گفته وی، نگاه دین اسلام و جامعه ارزشی کشور درباره علم مشخص است و تجلیل از معلمان منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی می شود.
آشناگر ابراز داشت: مدیران دولتی نتیجه کار معلمان در سال های گذشته هستند و اکنون مسئولان باید در تکریم معلمان تلاش کرده و کوتاهی نکنند.
وی تصریح کرد: معلمان باید مستمر، پیوسته و درست تشویق شوند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: معلمان با اندک دریافتی بهترین مسئول را تحویل جامعه می دهند و همه ارکان حکومت کمک کنند دغدغه معیشت کارکنان آموزش و پرورش و کادر اداری برچیده شود.

** رشته های تحصیلی متناسب با ظرفیت استان ارائه شود
آشناگر در ادامه گفت: رشته های تحصیلی در استان سمنان متناسب با ظرفیت استان ارایه شود و عملکرد آموزش و پرورش در زمینه مهارت آموزی مطلوب است.
وی ادامه داد: سمنان استانی صنعتی است که 2هزار و 200 واحد صنعتی و چندین معدن دارد و دارای ظرفیت های گردشگری بالاست و آموزش در استان باید با توجه به ظرفیت استان ارائه شود.
به گفته وی، وضعیت استان در زمینه اقتصاد، دفاع و آموزش مطلوب است و این نشان از نقش کلیدی معلمان دارد.
آشناگر اظهار داشت: استان سمنان از نقش استانی به واسطه ظرفیت های بسیار دیگر در کشور دارای نقشی ملی شده و باید با عنایت به هم جواری با هشت استان کشور و امتیاز نزدیکی به تهران رشته های متناسب با توسعه کشور ارائه شود.
وی اضافه کرد: معلمان خلاق باید تشویق شوند و معلمان استان سمنان از لحاظ خلاقیت در آموزش ارزیابی شوند.

** معلمان نقش کلیدی در ارتقای سرمایه اجتماعی دارند
استاندار سمنان گفت: معلمان نقش کلیدی در پرورش فرزندان، مدیران و ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه دارند.
وی یادآور شد: اصلاح و انحراف جامعه تا حدود زیادی به نوع نگاه معلمان مربوط می شود منش معلمان در اصلاح و انحراف جامعه موثر است.
به گفته آشناگر، سایر نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه، در تربیت افراد نقش مکمل دارند و نقش اصلی بر دوش معلمان است.

** آموزش در مدارس آسیب شناسی شود
آشناگر ابراز داشت: باید بررسی شود که سطح مهربانی، پرخاشگری، نشاط و طراوت و تعامل و انجام کارگروهی، وضعیت مطالعه در آموزش و پرورش چگونه است.
وی اضافه کرد: خشونت های کلامی حتی در مدارس ابتدایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد و بررسی شود که در مقایسه با جهان و منطقه وضعیت چگونه است.
استاندار سمنان گفت: اگر شاخص ها ناامید کننده هست باید تغییر نگاه داد و تلاش مضاعف شود و نگاه مسئولان را به آموزش و پرورش معطوف کنیم.

** سمنان رتبه دار کاهش حجم تکالیف در کشور
استاندار سمنان گفت: استان سمنان در کاهش حجم تکالیف در کشور رتبه دار است و این مهم در این استان ممتاز فرهنگی مطلوب است.
به گفته آشناگر، وضعیت فرهنگی و آموزشی استان سمنان بالاست و دارا بودن بالاترین با سوادی در کشور و قرار گرفتن در زمره سه استان برتر کشور در زمینه سواد هم چنین بالا بودن نسبت دانشجو به جمعیت گواه این گفته است.

** تقویت گفتمان اولویت آموزش و پرورش استان باشد
استاندار سمنان گفت: تقویت گفت و گو ، مهربانی و کاهش خشونت توقع مهم از آموزش و پرورش استان سمنان است.
آشناگر با بیان این که معلمان باید به بازی و سرگرمی به خصوص در دوره ابتدایی توجه کنند افزود: بی شک اگر گفت و گو در جامعه تقویت شود، کشور قله های ترقی را با سرعت می پیماید.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور به منظور شرکت در آیین گرامیداشت مقام معلم به استان سمنان سفر کرد.
استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد و 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در آن فعال هستند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
۷۳۴۲/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.