به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در سال گذشته 40 واحد تملیکی استان سمنان تعیین تکلیف شد که برگشت این تعداد واحد صنعتی به چرخه تولید بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: هم افزایی بانک های عامل استان برای برگشت این واحدهای تملیکی به چرخه تولید با مالکان یا سرمایه گذاران جدید در سال جاری افزایش یابد و نباید هیچ واحد صنعتی در استان به دلیل تملیک غیرفعال شود.
استاندار سمنان ادامه داد: واحدهای تملیکی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان است که باید از این بخش از اقتصاد استان با کاهش کاغذبازی اداری بهره برد.
آشناگر اضافه کرد: بسیاری از قوانین بانک های عامل در نحوه چگونگی تملیک یا واگذاری واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند بازنگری است و با تغییر رویه می توان برای کمک به این واحدها گام های موثر برداشت.
استاندار سمنان گفت: هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بسیار مطلوب است و باید این رویه اصولی برای تحقق شعار سال روز به روز افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان آخرین ابلاغیه ها و آیین نامه های دریافتی مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل مطالبی ارایه و مشکلات بانکی و تامین اجتماعی 6 واحد تولیدی استان بررسی شد.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.