به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در آئین معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: مطالبه مردم برای جذب اعتبارهای تصویب شده سفر رئیس جمهوری به حق است و مسئولان باید با برنامه ریزی اصولی برای تحقق این مهم تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: در سال 97 بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال از سفر دور اول سفر رئیس جمهوری به استان سمنان تخصیص یافت و برای سفر امسال دکتر روحانی به استان بیش از 12 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.
استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی استان سمنان برای جذب حداکثری اعتبارهای ملی تلاش کنند و یکی از شاخص های اساسی در عملکرد مدیران کل، جذب اعتبار ملی است.

** پشت میز نشینی مدیران کل مطلوب مدیریت استان نیست
استاندار سمنان اضافه کرد: پشت میزنشینی مدیران مطلوب مدیریت استان نیست و باید مدیران کل دستگاه های اجرایی در بخش میدانی و عملیاتی فعال باشند.
آشناگر تصریح کرد: شایسته سالاری معیار انتخاب مدیر در استان سمنان است و رویکردهای قومی و قبیله ای در انتخاب ها چندان مفهوم و معنایی ندارد.
استاندار سمنان ادامه داد: نیروهای باتجربه کشور در بخش های مختلف مدیریتی به کار گرفته شوند و البته نباید از حضور جوانان در بخش های مختلف مدیریتی غافل شد.

** دهیاران استان سمنان نیازمند آموزش هستند
استاندار سمنان گفت: دهیاران استان سمنان باتوجه به اینکه اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی از سوی مدیران بالادستی به آنها واگذر شده است برای اجرای مطلوب تر برنامه نیازمند ساماندهی و آموزش هستند.
آشناگر افزود: اجرای طرح جامع و تفصیلی تعیین حریم نقاط شهری استان سمنان در دستور کار معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باشد و حریم شهرها براساس استاندارد سه تا پنج برابری افزایش یابد.
استاندار سمنان گفت: بعضی از شهرهای استان سمنان تا 10 برابر افزایش پیدا کردند که این امر به هیچ عنوان صحیح و کاربردی نیست.
وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرهای استان ظرفیت های ارزشمند هستند که با آموزش باید نسبت به عملکرد این افراد اقدام کرد.

** اولویت بندی طرح های عمرانی سمنان
استاندار سمنان گفت: یکی از برنامه ریزی های اصولی برای توسعه اقتصادی استان سمنان اولویت بندی اجرای طرح های عمرانی است.
وی خاطر نشان کرد: رفع مشکل کم آبی سمنان یکی از اولویت های اجرای طرح های عمرانی است و در سال جاری دولت و مجلس شورای اسلامی با همکاری در تصویب اجرای انتقال آب خزر عیدی خوبی به مردم استان سمنان دادند.
آشناگر اضافه کرد: با وزیر نیرو در ارتباط با تامین اعتبار انتقال آب خزر به سمنان مذاکره هایی انجام شد که با تلاش شرکت آب منطقه ای سمنان به زودی شاهد اجرای این طرح مهم خواهیم بود.
وی تصریح کرد: انتقال آب از سد نمرود به شهرستان گرمسار و تخصیص اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریالی با رفع مشکلات اجتماعی و اجرای طرح آبگیری سد امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.
استاندار سمنان گفت: برای انتقال آب از سد کالپوش هم برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و با تخصیص اعتبار 190 میلیارد ریالی این طرح از هجدهم فروردین سال 98 اجرا می شود.

** رونق گردشگری محور توسعه سمنان
استاندار سمنان گفت: رونق گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان است که باید به معنی واقعی از ظرفیت کویر و کوهستان برای جذب گردشگر بهره برد.
وی تصریح کرد: تنوع اقلیمی بسیار ارزشمندی در استان سمنان وجود دارد که مسئولان امر باید به این مهم برای افزایش اشتغال توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این آئین منوچهر فخری به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان معارفه و از خدمات قدرت الله ابک به عنوان سرپرست سابق این معاونت تقدیر شد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.