به گزارش ایرنا، غلامرضا اعوانی عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن همایش های امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود: بزرگترین افتخار در زندگی ام معلمی بوده و برگزاری نکوداشت مقام معلم در دانشگاه سمنان بسیار ماندگار است.
وی خاطر نشان کرد: معلمان بعد از 30 تلاش مجاهدانه نیازمند قدردانی هستند و معرفی و بیان دستاوردهای معنوی استادان بزرگترین ارزش است.
فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد: تقدیر از مقام معلم توجه به ارزش علم است و تولد دوم انسان و کمال روح با علم اندوزی حاصل می شود.
اعوانی اضافه کرد: رهایی از نادانی با علم اندوزی میسر است و کسی که انسان را از جهالت نجات می دهد، جایگاه رفیعی دارد.
وی تصریح کرد: علم شناسی در هر رشته ای باشد، مقدس است و معلم انسان را به مرحله کمال رسانده و از ظلمت نادانی نجات می دهد.
فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد: قدردانی از مقام علم و معلمان اقدام‌ ارزشمندی است و پیشرفت استادان و شکوفایی روز افزون دانشگاه سمنان باعث دلخوشی ام است.
اعوانی افزود: شهید آیت الله مطهری عالم روحانی بود، بنابراین امثال این شخصیت فرهیخته حافظ واقعی دین مبین اسلام بودند.
وی تصریح کرد: جامعیت آیت الله مطهری بسیار قابل توجه و تاثیرگذار است و اندیشه های افرادی هم چون این شهید باعث پرورش اندیشه های ناب اسلامی- ایرانی در جهان شده است.
اعوانی اضافه کرد: معلمان در کنار آموزش به پرورش توجه داشته باشند و نفس انسان برای رام شدن و درک اندیشه ها نیازمند پرورش است.
فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: فرهنگ ایرانی فرهنگ حکمت است و اندیشه های ایرانی- اسلامی با تلاش و آگاهی اندیشمندان به درجه نیک و بلند مرتبه رسیده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
در این آیین جمعی از استادان دانشگاه سمنان حضور داشتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.