به گزارش ایرنا، مسعود نصیری زرندی عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن همایش های امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود: علامه شهید آیت الله مطهری از اندیشمندان بنام جهان اسلام است و شان روز معلم همزمان با سالروز شهادت ایشان زیبنده این شخصیت فرهیخته است.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: به فرموده امام راحل دانشگاه خوب یک کشور را سرافراز می کند و وظیفه انسان سازی، استقلال کشور و حفظ و تدوام انقلاب اسلامی از وظایف اساسی دانشگاه ها برشمرده می شود.
نصیری زرندی اضافه کرد: آموزش رکن اساسی توسعه کشور است که این رویکرد مهم باید به معنی واقعی در کشور فرهنگ سازی شود.
وی تصریح کرد: بدون معلم نمی توان جامعه ای سعادتمند داشت و رفتارهای این قشر فرهیخته تاثیر قابل توجهی بر روی جوانان می گذارد.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: برای پیشرفت و اصلاحات آموزشی باید به جایگاه معلمان توجه داشت و با هم اندیشی با این دانشمندان می توان رشد و بالندگی کشور گام برداشت.
نصیری زرندی افزود: در اصلاحات آموزشی باید با توجه به سنّت و گذشته به فناوری و پیشرفت های روز توجه داشت.
رئیس دانشگاه سمنان تصریح کرد: توسعه کشور با توجه به جایگاه معلمان میسر است و باید با باز بودن مسیر، استادان اندیشه ورز برای آبادانی کشور قدم های بیشتری بردارند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله ˈ مرتضی مطهری ˈ که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان ˈروز معلمˈ و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
در این آیین جمعی از استادان دانشگاه سمنان حضور داشتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.