سید احمد ابوالقاسمی فر پنجشنبه به مناسبت روز معلم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عملکرد 10ماهه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را مطلوب خواند و افزود: این دانشگاه ظرفیت بالای علمی و پژوهشی داشته و از طرح های پیشنهادی استقبال می کند.
ابوالقاسمی فر با بیان این که در سال 1391 تعداد دانشجویان این واحد 12هزار تن است ،ادامه داد: با توجه به کاهش شدید دانشجو در کل کشور ، درآمد زایی در دانشگاه ها از شهریه کاهش محسوسی داشته و باید سعی شود منابع جدیدی برای کسب درآمد داشته باشیم.
وی با اشاره به این که این واحد تا کنون هفت میلیارد ریال از هزینه های جاری ، آموزشی و اداری را کم کرده است، اظهار داشت: تنها راه گریز از مشکلات کنونی و ایجاد درآمد برای این دانشگاه اجرای طرح های پژوهشی و اقتصادی است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: فعال سازی باشگاه پژوهشگران جوان و مراکز رشد ؛ فعال سازی رشته های غیر فعال دانشگاه ؛ عقد تفاهم نامه با آستان قدس رضوی ، سازمان فنی و حرفه ای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را می توان از جمله فعالیت های این دانشگاه نام برد .
ابوالقاسمی فر با اشاره به این که با فعال نمودن بعضی از رشته های غیر فعال در بهمن ماه گذشته 200 دانشجو جذب شده ، ادامه داد: تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی مبنی بر استفاده از برند آنها در محصولاتی بسته بندی شده مانند اسانس گیاهان دارویی تولیدی در آزمایشگاه این مجموعه امضا گردید.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اعلام این که هم اکنون بیش از چهارهزارتن در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، افزود: تدارکات کنفرانس های علمی و معتبر ، راه اندازی مرکز تحقیقات نانو ذرات بیولوژیک در پزشکی ، برگزاری آزمون های کشوری مهارت بالینی ، اخذ مجوز اجرای دوره های تمدید و ارتقای نظام مهندسی از دیگر فعالیت های این واحد آموزشی است.
ابوالقاسمی فر با اشاره به این که بیمارستان خاتم الانبیا تا کنون سود ده نبوده است، تصریح کرد : در مدت 10 ماهه گذشته تعداد هفت پزشک به کادر پزشکی این بیمارستان اضافه شده است.
وی از تاسیس هنرستان پسرانه سما( تربیت بدنی) خبر داد و افزود: تاسیس دبیرستان دخترانه در شهرستان شاهرود نیز در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی هم با بیان این که در تولید علم رتبه دوم جهان هستیم ، افزود : میزان نرخ سواد آموزی قبل از انقلاب زیر پنجاه درصد بود که اکنون به بیش از هشتاد و هشت درصد رسیده است.
حسینی شاهرودی با اشاره به این که در حوزه های کشاورزی ، صنعت و معدن و گردشگری توفیقات خوبی بوده که این امر مرهون حوزه علمی کشور است، تصریح کرد: متاسفانه در عرصه اقتصاد جهانی هنوز به آن جایگاه مناسبی که در شأن کشور باشد ، نرسیده ایم.
وی با بیان این که پیوند بین دانشگاه ها با دیگر حوزه ها کمتر بوده اظهار داشت : در کشورهای پیشرفته دانشگاه ها هزینه های خود را از دولت نگرفته و تامین درآمد های آنها از محل پژوهش ها و تحقیقاتی است که متصل به حوزه تولید صنعت و اقتصاد بوده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی افزود: برغم پیشرفت هایی که در حوزه های علمی بوده ، نتوانسته ایم ارتباط بین دانشگاه ها ، اساتید و تحقیقات دانشگاهی را با دیگر حوزه ها متصل کرده و پژوهش ها را کاربردی کنیم .
حسینی شاهرودی تقویت مراکز رشد را ضروری دانست و تصریح کرد : فعالیت حوزه ها و شرکت های دانش بنیان با وجود پارک علم و فناوری و مرکزیت آن در شاهرود بسیار اندک بوده است.
نماینده شاهرود و میامی آمایش سرزمینی را از اولویت های کاری خواند و یادآور شد: اگر آمایش سرزمینی به درستی در کشور انجام می شد می توانست از خسارات زیاد سیل اخیر جلوگیری کند.
وی یکی از معضلات دانشگاه ها را عدم استقلال دانست و اظهار داشت: حوزه علم حوزه ای نیست که مرز بندی داشته باشد و یک دانشگاه باید قابلیت ملی و فرا ملی داشته باشد.
حسینی شاهرودی از اساتید ، مدیران ، کارکنان دانشگاه ها خواست که با همت موجبات پیوند دانشگاه با حوزه های اقتصادی را فراهم کرده و دانشگاه را اشتغال محور کنند.
در این آیین از اساتید این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با 110 هزار مترمربع فضای آموزشی کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی، اداری و ورزشی و فرهنگی دارای رشته‌های متعدد و نیز بیمارستان یکصد تختخوابی و مرکز بیماری‌های خاص است.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.