به گزارش ایرنا، کامران علیزاده آذر شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مهاباد افزود: این مطالبه از سوی شهرداری مهاباد در استانداری آذربایجان غربی ثبت شده و برای ارگان های بدهکار نیز باید آن را ثبت کنند.
وی اضافه کرد: بیشترین مطالبات شهرداری مهاباد از تیپ 364 پیاده شهید نصیرزاده ارتش، شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه پیام نور این شهرستان است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی نیز کمترین میزان بدهی را به شهرداری مهاباد دارند.
علیزاده آذر با اشاره به بلوکه شدن 15 میلیارد ریال طلب شهرداری در یکی از بانک ها، اضافه کرد: به علت مشکلات امور مالی و چک های برگشتی این مبلغ در بانک راکد شده که باید از طریق استان نسبت به حل آن اقدام کرد.
شهرداری مهاباد میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض را 10 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این شهرداری سالانه 150 میلیارد باید محل عوارض پایدار (مشارکت شهروندان) درآمد داشته باشد اما با توجه به استقبال کم شهروندان سال گذشته 16 میلیارد ریال وصول شده است.
علیزاده آذر ادامه داد: بیش از 42 هزار واحد مسکونی در مهاباد وجود دارد که با پرداخت و مشارکت 70 درصدی خود می توانستیم بخش عمده حقوق و مزایای پرسنل شهرداری را پرداخت کنیم.
وی همچین به مازاد نیروهای خدماتی و کارکنان شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 30 میلیارد ریال از درآمدهای شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارگران و نیروهای مازاد شهرداری می شود.
شهرداری مهاباد بیان کرد: هم اکنون 700 نیروی کار و خدمات در این سازمان مشغول فعالیت هستند در حالی که با بررسی های انجام شده این تعداد بیش از 200 نفر مازاد بر نیاز شهرداری است.
وی با بیان اینکه شهرداری مهاباد بابت حقوق پرسنل 59 میلیارد ریال بدهکار است، یادآور شد: معوقات حقوق و اضافه کار نیروی های شهرداری مربوط به سال 1396 به طور کامل تسویه شده و معوقات سال 1397 نیز تا آذرماه پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، شهر 166هزار و 518 نفری مهاباد دارای 2 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال 1306 بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده و کامران علیزاده آذر چهل و دومین شهردار این شهر است.
9903/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.