غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان با برخورداری بیش از 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی یکی از قطب های صنعتی در کشور است که با توسعه حمل و نقل در بخش های مختلف می توان برای توسعه و آبادانی منطقه گام برداشت.
وی خاطر نشان کرد: حمل و نقل ریلی ظرفیت بسیار مهم برای اشتغال آفرینی است که با صادرات و واردات کالاهای نهایی و مواد اولیه از محورهای ریلی می توان برای توسعه کسب و کار در استان اقدام کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح قطار پرسرعت از گرمسار به سمنان در مرکز استان و انتقال این خط به نقاط مرزی دریای خزر می تواند ظرفیت ممتاز برای افزایش اشتغال در منطقه باشد.
کاتب اضافه کرد: با اجرای طرح و آغاز به کار قطار برقی گرمسار- اینچه برون می توان بازارهای جدید اقتصادی را برای صنعتگران استان ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: هر مقدار دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور هزینه کند باز هم کم است و با اتخاذ برنامه ریزی های اصولی باید از این ظرفیت مهم اقتصادی بهره برد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت های ریلی رویکرد اشتغالزایی و افزایش جمعیت در استان سمنان را سرعت می بخشد و مسئولان با عزمی مثال زدنی برای تحقق این امر تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 500 کیلومتر از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد و روزانه حدود 90 رام قطار در دو خط ریلی این مسیر در رفت و آمد است.
7339/7408/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.