به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز یکشنبه در جشنواره «نوجوان سالم» در سالن اجتماعات شهید مطهری استان سمنان، کشور را درگیر جنگی روانی عنوان کرد و افزود: دشمن با بزرگ نمایی مشکلات به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و راهکار خنثی کردن دسیسه دشمنان هوشیاری و تامل در صحت گفته هاست.
وی با بیان این که اطلاعات از منبع رسمی و درست باید گرفته شود ابراز داشت: برای پی بردن به صحت شنیده ها باید به منبع قابل وثوق مراجعه کرد و سپس با تکیه بر دانش، درک، ترکیب و تحلیل یک موضوع را باور کرد.
به گفته قدمی آسیب اجتماعی به رفتارهای ناهماهنگ و نامتعارف با فرهنگ و ارزش های ایرانی و اسلامی گفته می شود و افرادی که از ارزش های انقلاب غافل می شوند دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

** قدرت نه گفتن در نوجوانان تقویت شود
قدمی در ادامه خاطر نشان کرد: قدرت نه گفتن در نوجوانان باید تقویت شود تا جرات نه گفتن در مقابل خط قرمزها را داشته باشند.
وی یادآور شد: سرچشمه کشیده شدن نوجوانان به بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، نداشتن جرات نه گفتن است و اگر به نوجوانان آموزش نه گفتن داده شود آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
قدمی افزود: نه گفتن نشان از جرات، قدرت و اعتماد به نفس یک نوجوان است و باید تقویت این مهارت در نوجوانان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: حرکت با اطلاعات، عملکرد مبتنی بر عقل، تاسی از سیره نبوی و آموزش راه رسیدن به سعادت و کمال است.
به گزارش ایرنا، در هشتمین جشنواره نوجوان سالم مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از دانش آموزان و والدین آن ها، معلمان و کارشناسان حضور داشتند و حدود 200 نفر از برگزیدگان در این آیین تجلیل شدند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.