منصور قره گوزلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 6 روستای پرجمعیت دامغان به صورت مستقل و 95 درصد روستاها در مرحله انتقال ارتباط از شهر به روستا از فناوری فیبر نوری بهره مندند.
رئیس اداره مخابرات شهرستان دامغان ادامه داد: هم اکنون، شبکه فیبر نوری شهرهای کلاته رودبار و دیباج دامغان به مرحله نهایی رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این طرح فیبر رسانی، به طول 40 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال انجام شد که با اجرای این طرح، شهرهای کلاته رودبار، دیباج و روستای آهوانو شهرستان دامغان به شبکه فیبر استان سمنان پیوست.
قره گوزلو اظهار داشت: هم اکنون بیش از 40 درصد از نقاط شهری دامغان به فیبر خانگی مجهز است و عملیات باقیمانده فضای شهری نیز در مرحله انجام و یا در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف مخابرات، گسترش شبکه های فیبر نوری در شهرها و روستاهایی است که ظرفیت های موجود در جهت گسترش این شبکه را دارا باشند.
رئیس اداره مخابرات شهرستان دامغان گفت ادامه داد: فیبر نوری از فناوری های روز در جهت برقراری ارتباط بهتر و گسترش ظرفیت شبکه مخابرات است که افزایش پهنای باند به چند برابر وضعیت کنونی، افزایش ظرفیت انتقال، بهبود کیفیت رسانی اینترنت، افزایش امنیت و پایداری بیشتر مسیر انتقال و از بین رفتن تداخل خط، از جمله مزایای انجام این طرح است.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 21 هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1169690
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    1

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    ماکه سرعتی ندیدیم مخصوصا شهرک بهارستان که افتضاحه

    پاسخ