امیر عمیدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی ، ادغام ادارات کل راه و شهرسازی کشور از سال 92 در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت و سال 95 هم در حوزه راهداری و حمل و نقل پایانه ها این طرح عملی شد.
عمیدی با بیان این که ، ادغام ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان به خاطر مشکلاتی که وجود داشت عملی نشد ، افزود : این امر موجب بروز مشکلات بیشتری شد که درنهایت مسوولان امر تصمیم بر تشکیل 2 اداره کل راه و مسکن و شهرسازی در استان سمنان گرفتند.
وی یادآور شد : استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان موجب
دریافت اعتبارات بیشتر و هزینه آن در شاهرود و میامی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان این که حمل و نقل یکی از مقوله های مهم اقتصادی است ، افزود : حدود 50 درصد حمل و نقل کالا و مسافر استان سمنان در شرق استان انجام می شود.
عمیدی با تاکید براین که استقلال بخش حمل و نقل شرق استان ضروری است ، گفت : این کار نیاز به حمایت مسوولان دارد ، اکنون چارت تشکیلاتی معماری وشهرسازی تشکیل شده و رایزنی ها برای استقلال کامل این اداره کل با مرکز استان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس قول های داده شده قرار است اعتبارات این اداره کل بصورت مستقل تخصیص یابد .
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ، ظرفیت حوزه راهسازی و راهداری در این اداره کل را بسیار بالا عنوان کرد و افزود : نیروهای متخصص و با تجربه ای در این اداره کل فعالیت می کنند.
عمیدی گفت : نزدیک به 138 دستگاه خودرو سبک ، سنگین و نیمه سنگین در شرق استان وجود دارد که توزیع آن ها براساس طول راه ها انجام می شود.
وی با بیان این که ، تعداد ماشین آلات موجود جوابگوی حجم راه های شرق استان سمنان نیست، افزود : عمر این دستگاه ها بالاست ، نوسازی ناوگان امری ضروری است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان یادآور شد: پس از تفکیک اداره کل راه و شهرسازی هیچ جابجایی در ماشین آلات راهداری انجام نشده ، برای تامین نیروی انسانی هم فراخوان داده شده تا درحوزه مسکن همکاری کنند.
عمیدی تصریح کرد : آن تعداد از کارکنان ادارات کل و شهرسازی اهل شرق استان که در نقاط مختلف فعالیت می کنند، درصورت درخواست می توانند در این اداره کل مشغول شوند .
وی افزود : برای سال 98 هنوز اعتباری ابلاغ نشده و اکنون از اعتبار سال 97 هزینه می شود .
اداره کل راه و ترابری استان سمنان پس از دهه ها فعالیت در شاهرود ، چند ماه پیش تفکیک شد.
پیش از این اداره کل راه استان سمنان در شاهرودو اداره کل مسکن و شهرسازی در سمنان فعالیت می کرد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.