محمد زحمتکش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بافت قدیمی سمنان از مناطق تاریخی و باهویت شهر است و شهروندان اصیل سمنان را از گذشته ها در خود جای داده است، اکنون در اثر فرسودگی بافت، این محله ها در حال خالی شدن از شهروندان سمنانی است.
وی افزود: بازسازی بافت فرسوده سمنان برای توقف خروج شهروندان اصیل سمنانی از مناطق جنوب شهر سمنان اجتناب ناپذیر است و اکنون سرعت مهاجرت در این منطقه از مرکز استان جدی و نگران کننده است.
وی خاطرنشان کرد: با خروج جمعیت سمنانی از بافت های فرسوده مرکز استان، در سال های گذشته شاهد مهاجرت قومیت های مختلف از نقاط مختلف کشور و حتی اتباع افغان به این مناطق هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر سمنان ادامه داد: اکنون برای حفظ و ماندگاری جمعیت سمنانی ها در مناطق جنوب شهر سمنان احداث درمانگاه، انتقال ساختمان شورای اسلامی شهر و انتقال اداره های دستگاه های اجرایی به این مناطق در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: در کنار بازسازی و مرمت بافت فرسوده بازسازی بافت تاریخی مرکز شهر برای تبدیل سمنان به مقصد گردشگری ضروری است.
زحمتکش ادامه داد: بافت فرسوده و تاریخی سمنان دارای معایب و مزایای قابل توجهی است که اگر برای بازسازی این بافت ها در آینده اقدام جدی صورت نگیرد، این مناطق در افزایش بزهکاری های اجتماعی در مرکز استان تاثیرگذار خواهند بود.
عضو شورای اسلامی شهر سمنان گفت: اولویت مسئولان شهر سمنان توسعه گردشگری در مرکز استان است که با احیای بافت های تاریخی و فرسوده بخش قابل توجهی از این راهبردها عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا، 572 هکتار بافت فرسوده در شهرستان سمنان وجود دارد که حدود 357 هکتار آن بافت تاریخی است که قابلیت جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری را دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.