به گزارش ایرنا، شهید ابراهیم طوسی فرزند علی اصغر و فاطمه یکم اردیبهشت 1349، در شهرستان دامغان، در خانواده ای معتقد به احکام اسلامی و خداترس به دنیا آمد و پدرش، کشاورز بود.
این شهید بزرگوار از کودکی سخت کوش و پرتلاش بود و به واسطه قلب مهربانی که داشت به همه در حد توان خود کمک می کرد.
این شهید والامقام دانش‏آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که با شروع جنگ تحمیلی با وجود سن و سال کمش احساس وظیفه کرد و برای دفاع از خاک وطن در برابر متجاوزان رهسپار میدان جنگ شد.
شهید ابراهیم طوسی اولین بار از طرف سپاه دامغان تیپ 12 گردان رزم به عنوان بسیجی به جبهه های جنگ برای دفاع از خاک وطن اعزام شد و پس از هفت ماه و 26 روز دفاع از خاک وطن، سرانجام در بیست و چهارم اسفند 1366 در عملیات غرور آفرین بیت المقدس سه، در منطقه ماووت عراق با اصابت ترکش به خیل دوستان شهیدش پیوست.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود گفته است: تمامی هستی امانتی است در اختیار بشر و زمانی فرا رسد که این امانت باید باز پس داده شود و چه زیباست که جان را با شهادت باز پس داد.
پیکر مطهر شهید در زادگاهش واقع در روستای غنی آباد در شهرستان دامغان به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را در برنامه خود قرار داده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.