سید محمد ناظم رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به ساخت ساختمان های بلند در شهر سمنان، افزود: تامین نردبان هیدرولیکی یا نردبان بالابر امداد و نجات برای آتش نشانی این شهر با وجود ساختمان های بلند ضروری است، اما هزینه زیاد آن امکان خرید آن را غیرممکن کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال بیش از 20 مکاتبه با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه تامین نردبان هیدرولیکی انجام شده است.
ناظم رضوی با بیان اینکه سال 97 قیمت نردبان های بالابر برای امداد و نجات و مهار آتش در ساختمان های بلند مرتبه 40 میلیارد ریال بود، تصریح کرد: این رقم به دلیل افزایش قیمت ارز حدود چهار برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه 30 نردبان امداد و نجات برای ساختمان های بلند به کشور وارد شده است، ادامه داد: اولویت اعطای نردبان های هیدرولیکی به مراکز استان های فاقد این نردبان است.
شهردار سمنان با اشاره به پیگیری شهرداری برای دریافت نردبان بالابر امداد و نجات برای مهار آتش در ساختمان های بلندمرتبه، تاکید کرد: در صورت محقق نشدن این مساله، از بودجه این سازمان برای تهیه نردبان هیدرولیکی اقدام می شود.
ناظم رضوی، به اقدام های سال 97 شهرداری سمنان در تجهیز آتش نشانی، یادآور شد: 12 خودرو در سال گذشته به مجموعه تجهیزات آتش نشانی اضافه شد.
شهردار سمنان اضافه کرد: 2 ایستگاه آتش نشانی در مسکن مهر و بلوار علویان شهر سمنان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال ساخت است تا در آینده 6 ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می کند.
وی تصریح کرد: برنامه تجهیز و استانداردسازی پایگاه آتش نشانی شهرک صنعتی شهر سمنان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی آتش سوزی در یک سال گذشته انجام شد.
ناظم رضوی، به واحد تشکیلاتی مستقل مدیریت بحران در شهرداری سمنان اشاره کرد و افزود: آموزش ها و روزآمدکردن اطلاعات کارکنان مدیریت بحران و آتش نشانان شهر سمنان به منظور ارتقای کیفیت خدمات انجام شد.
شهردار سمنان تاکید کرد: هزینه کرد برای ایمن سازی فضاهای شهری و به روزرسانی تجهیزات در مواقع بحرانی و خطر با هدف به حداقل رساندن خسارت ها ضروری است.
به گزارش ایرنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان چهار ایستگاه در داخل شهر و یک ایستگاه در شهرک صنعتی سمنان برای مقابله با خطرهای احتمالی دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.