امیر عبدوس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت 90 درصد آتش سوزی ها در عرصه های مرتعی و جنگلی تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان عامل انسانی است که باید با فرهنگ سازی و آموزش برای ریشه کنی و رفع این رفتارهای نادرست اقدام کرد.
وی با با بیان اینکه بسیار از عاملان برپا کردن آتش بعد از مشاهده آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی از صحنه فرار می کنند، گفت: مردم با مشاهده آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مسئولان مربوط و جوامع محلی را برای مهار آتش مطلع کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: کارگاه های آموزشی برای افزایش آگاهی جوامع محلی برای خدمات رسانی به ماموران حفاظت محیط زیست استان در زمان بحران در سال گذشته در چند نوبت برگزار شد.
عبدوس گفت: در سال گذشته همچنین قطع هفت اصله درخت اُرس از جنگل های استان گزارش شد که ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان نظارت های دقیقی برای جلوگیری از نابودی گونه های گیاهی و جانوری در عرصه های استان و برخورد با متخلفان انجام می دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: طرح آموزشی «یک ساعت با محیط بان» سال گذشته در مدارس هشت شهرستان استان برگزار شد که 20 هزار و 121 دانش آموز در این طرح آموزش دیدند.
به گزارش ایرنا، 25 درصد وسعت استان سمنان مناطق تحت حفاظت محیط زیست است که با 131 محیط بان از آن مراقبت می شود، 16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان 30 درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.