به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: مقاومت در مقابل بحران باید افزایش یابد و در سیل روزهای گذشته سپاه و ارتش هم به همیاری مسوولان آمدند.
وی با بیان اینکه بحران همیشه بد نیست و مسایل خوب هم دارد، اضافه کرد: یکی از مسایل مثبت این بود که بحران باعث انسجام، اتحاد و همبستگی مدیران شد و حضور مستمر استاندار در شورای مدیریت بحران را شاهد بودیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: از بیست و هفتم اسفند 97 در استان سمنان بحران های طبیعی رخ داد، یکی از ضعف ها این بود که اطلاع خاصی از منابع و امکانات موجود استان وجود نداشت که این ضعف ساختاری باید برطرف شود.
وی ادامه داد: با دستور استاندار سمنان بانک اطلاعاتی از امکانات و داشته ها تا پایان فروردین 98 ایجاد می شود.
فخری خاطرنشان کرد: فقدان اطلاع رسانی و برنامه ریزی منسجم یکی از مشکلات دیگر بود که به ویژه در جریان دور اول حوادث در نوروز مشهود بود.
وی با بیان اینکه در انسداد راه ها مشخص شد بناهای استان برای این مقدار سیل آمادگی و مقاومت ندارد، افزود: بر اساس ضعف های شناسایی شده باید برنامه مدون و عملیاتی تدوین شود.
فخری تاکید کرد: این برنامه باید عملیاتی باشد تا دچار مشکل نشویم، در کنار این باید برنامه ریزی شود از نعمت خدادادی بارش ها چه استفاده ای خواهیم کرد.
فخری با اشاره به اینکه همه مسوولان برنامه منسجمی ارائه دهند تا از بارش ها بهترین بهره را ببریم، افزود: خدمات سفر در جریان بحران ها گم نشد و میراث فرهنگی برنامه منسجمی داشت و افزایش 18 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان سمنان به ثبت رسید.
وی تاکید کرد: با تداوم برنامه ها در حوزه گردشگری، سمنان از معبر باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی گفت: با وجود بحران های طبیعی مردم سمنان فرهنگ غنی خود را در پذیرایی از مسافران در راه مانده به نمایش درآوردند.
وی اضافه کرد: در مسایل عمرانی باید برنامه ویژه ای داشته باشیم، مسایل مهم به ویژه اعتبارات سفرهای اول و دوم رییس جمهوری پیگیری شود و رفع مشکل آب هم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: تکمیل طرح هایی مانند آزادراه حرم تا حرم، مدیریت شهری، طرح های هادی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در اولین شوارای اداری استان سمنان در سال 98 علیرضا آشناگر استاندار، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.