به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید حسن روحانی ساعاتی پیش - یکشنبه شب - در تماس و گفت وگوی تلفنی با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با ابراز خسته نباشید از تلاش ها و زحمت هایی که استاندار و دیگر مدیران استان برای کنترل تبعات بارش سیل اسا جاری و چند روز اخیر اعمال داشته اند تقدیر کرد.
حجت الاسلام روحانی در این تماس از بردباری مردم ایلام که بسان سال های دفاع مقدس در برابر بحران جوی کنونی نیز مقاوم هستند تشکر کرد.
رییس جمهوری همچنین از استاندار و دیگر یاران وی شامل مسئولان دستگاه های اجرایی ، اعضای ستاد بحران و نیروهای امدادی و خدمت رسان برای مهار بحران و کنترل تبعات سیلاب تشکر کرد.
دکتر روحانی در این تماس از استاندار و مدیران استان ایلام خواست که تا حصول اطمینان از ارامش وضعیت اب وهوایی استان ایلام ضمن حفظ اماده باش ، خدمت به مردم را ادامه دهند .
استان ایلام در روزهای اخیر به عنوان یکی از پنج استانی که مستعد بحران و بارش سیل اسا بوده در کشور مطرح بوده است.
ریزش بیشترین بارش سیل اسا همراه با اتراق دهها هزار خانوار در دامنه های کوهپایه ای ایلام ، این استان را به نحو جدی در معرض بحران طبیعی و تلفات انسانی قرار داده بود که حضور فعالانه مسئولان ارشد ،میانی و عملیاتی ایلام از استاندار تا کارشناسان دستگاه های مرتبط در بطن کانون های حادثه خیز باعث رفع شرایط مخاطره امیز با کمترین اسیب و زیان البته تاکنون شده است.
بارش های پرمخاطره و سیل اسا ایلام درحالی بود که افزون و اتراق اهالی در دامن طبیعت حدود 500 هزار میهمان نوروزی دراین روزها میهمان ایلام بوده و هستند.
استان ایلام از آغاز بارش ها تا کنون شاهد شدید ترین و بیشترین بارش ها در کشور بوده است به نحوی که با بیش از 850 میلی لیتر در کشور حائز رتبه اول بارش ها حتی بیشتر از استان های شمالی کشور بوده است.
حالا کوهستانی بودن منطقه، وجود سدها و رودخانه های فراوان و از همه مهم تر قرار گرفتن در پیشانی ورود جبهه های مختلف آب و هوایی کشور، ایلام را مستعد سیل های ویرانگر کرده است که در این راستا می توان به تازه ترین آنها یعنی سیل 8 آبان 1394 اشاره کرد که باعث خسارات مالی گسترده و مرگ 8 نفر شد.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.