سید محمد صادق رضویان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برداشت الحاقات ، انجام پی‌بندی ، اجرای ازاره سنگی ، انجام کاهگل استر ، سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها دراین مرحله از مرمت انجام شد.
رضویان با بیان این که بافت تاریخی میامی پیش از این بارها مرمت شده بود، تصریح کرد: دراین مرحله از ترمیم با مراجعه به الگو‌های موجود در بافت ، نسبت به مرمت جداره‌ها و احیاء آن اقدام شده است.
مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی ادامه داد: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارند که جلوه خاصی را به سیمای شهری میامی بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی و حائز اهمیت و با هدف حفاظت و نگهداری، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
میامی 52 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار باستانی کشور دارد ، آرامگاه ابن یمین فرومدی ،آرامگاه شیخ حسن جوری ، مسجدجامع فرومد ،کاروانسراهای میاندشت،میامی،عباس آباد، الحاک ،عمارت آقایان ،حمام ومسجدآقایان از جاذبه های مورد علاقه مسافران و گردشگران است.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود 40 هزارتن در مسیر راه تهران - مشهد قرار گرفته و شرایط بسیار مناسبی برای بازدید مسافران وگردشگران دارد .
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.