مهدی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد نوروزگاه در ورودی های شهر و مکان های پرتردد، گامی موثر برای افزایش گردشگر و رونق اقتصادی است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: در این شهرستان، تعداد چهار نوروزگاه ایجاد می شود که این تعداد نوروزگاه در ورودی غربی دامغان، مجموعه چشمه علی، مجتمع خدماتی رفاهی شهر امیریه و مسجد تاریخانه، به ارائه خدمات می پردازند.
وی افزود: ارائه تسهیلات نوروزی، برگزاری موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و نوروزخوانی، از جمله برنامه هایی است که در این نوروزگاه ها از 27 اسفند تا 14 فروردین انجام می شود.
قاسمی ادامه داد: تمامی مکان های گردشگری، تاریخی و تفریحی دامغان در تعطیلات نوروز به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمت هستند.
وی اظهار داشت: جشنواره غذا در روستای مهماندوست، جشنواره بزرگ بوم گردی در روستای حسن آباد و برگزاری جشن های متعدد نوروزخوانی در نوروز 98 در شهرستان دامغان برنامه ریزی شده است.
قاسمی خاطر نشان کرد: در تمامی روزهای نوروز، برنامه های جشن در سطح شهر، نوروزگاه ها و موزه تاریخ دامغان با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، درنظر گرفته شده است.
وی افزود: تعدادی از راهنمایان گردشگری و نیروهای ستادی در ورودی های شهر، بناهای تاریخی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان، به منظور راهنمایی مسافران حضور دارند.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری دامغان خاطر نشان کرد: چندین دستگاه مینی بوس و تاکسی گردشگری در اماکن اقامتی و ستاد اسکان، برای گشت رایگان مستقر هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده اند.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.