فیض اله پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز اول این جشنواره ویژه مادیان، روز دوم نریان و روز سوم نیز برای گُردی سواری، بازی های بومی و محلی و اجرای هنرهای فردی و رزمی با اسب، موسیقی محلی و هلپرکی (رقص کُردی) در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برگزاری این جشنوراه فرصتی برای معرفی اسب اصیل کُرد، ورزش و سرگرمی، گردشگری و معرفی ظرفیت های کردستان در این بخش و ایجاد نشاط اجتماعی است.
پیری با بیان اینکه جشنواره با حمایت فدراسیون سوارکاریف مسئولان کردستان بویژه استاندار برای دومین سال متوالی برگزار می شود، تاکید کرد: ورود و تماشای برنامه مسابقه و نمایش اسب های شرکت کننده برای عموم آزاد و به صورت رایگان است.
رئیس هیات سوارکاری کردستان یادآور شد: سال گذشته 150 اسب در نخستین جشنواره شرکت کردند که پیش بینی می کنیم امسال تعداد اسب های شرکت کننده بیش از پارسال باشد.
وی اضافه کرد: حضور اسب سواران برجسته و هنرمندان سوارکار و نمایش اسب های زیبا و اصیل نژاد کُرد مهمترین بخش این جشنواره سه روز است که روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری همه روزه از ساعت 5 عصر در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار می شود.
پیری گفت: شرکت‌کنندگان در بخش زیبایی اسب در رده‌های سنی کره‌های زیر 6 ماه، یک ساله‌ بالای 6 ماه تا یک سال، 1 تا 2 سال، 2 تا 3 سال، 3 تا 4 سال، 4 تا 5 سال، 5 تا 7 سال و هفت سال به بالا با هم رقابت می‌ کنند.
وی افزود: در این جشنواره سوارکاران در بخش شوسواره یا کُردی‌ سواری حرکات نمایشی و رزمی با اسب را اجرا خواهند کرد و به منظور ایجاد شور و نشاط در مردم مراسم هلپرکی و بازی‌های بومی محلی با اسب نیز توسط سوارکاران انجام می شود.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.