به گزارش ایرنا، امیر خلیلی خواه روز یکشنبه در نشست استاندار سمنان با کارکنان این اداره کل افزود: چهار هزار و 890 میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون معادل 84.5 درصد از پنج هزار و 790 میلیارد ریال درآمد پیش بینی شده دستگاه های اجرایی محقق شده است.
خلیلی خواه ادامه داد: 89 درصد مالیات های این استان سمنان از ابتدای سالجاری تاکنون وصول شده است.
وی با اشاره به درآمدهای عمومی سمنان به غیر از درآمد مالیاتی، تصریح کرد: نسبت وصولی در آمدهای عمومی این استان به محقق شده آن 47 درصد است.
به گفته وی، این میزان تحقق درآمدهای عمومی نشان از آن دارد که برخی از دستگاه های اجرایی به جای توجه به درآمدهای جذب کننده، برخی اوقات هزینه محور هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان‌ اظهار داشت: 2 هزار و 790 میلیارد ریال اسناد خزانه به استان اختصاص داده شده که از این مقدار تاکنون 32 درصد جذب شده است.
وی خاطر نشان کرد: مطالبه های دستگاه های اجرایی استان سمنان که در سامانه این اداره کل ثبت شده، یک هزار و 649 میلیارد ریال می باشد که 2 هزار و 762 میلیارد ریال بدهی این دستگاه ها به بخش خصوصی و دولتی است.
خلیلی خواه با اشاره به بدهی دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی، اضافه کرد: 2 هزار و 410 میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران، یک هزار و 260 میلیارد ریال سایر اشخاص حقوقی خصوصی، 6 هزار و 680 میلیارد ریال بدهی به کارکنان دولت مانند آنانی که قصد بازخرید دارند و سه هزار و 740 میلیارد ریال بدهی به سایر اشخاص حقیقی خصوصی از جمله بدهکاری دستگاه های اجرایی به این بخش است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان‌ یادآور شد: 200 میلیارد ریال پیمانکاران دولتی، 56 میلیارد ریال بانک های دولتی، هشت هزار و 180 میلیارد ریال سایر اشخاص دولتی و 285 میلیارد ریال موسسات عمومی دولتی از دستگاه های اجرایی طلبکار هستند.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.