پژمان صالحی فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهدای خون به منزله نجات جان یک انسان و کاری خداپسندانه تلقی می شود که خیران برای رضای خدا و نیت خیرخواهانه خود می توانند در حوزه انتقال خون کمک کنند.
وی با بیان این که رسانه نقش مهمی در اطلاع رسانی به خیران سلامت برای کمک به حوزه انتقال خون دارد، ادامه داد: برخی از خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون را یک سازمان می دانند در حالیکه این 2 ارگان ساختار اداری و فیزیکی کاملا متفاوت دارند و این اطلاع رسانی به کمک رسانه محقق می شود.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مانند فرانسه 70 درصد خون از طریق پایگاه های سیار خون تهیه می شود و راه اندازی پایگاه های سیار انتقال خون در استان سمنان نیازمند اعتبار و کمک خیران سلامت است.
صالحی فرد تصریح کرد: ساخت یک بنا برای اهدای خون در شهرستانی که در حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد و در این جمعیت تعدادی دارای شرایط اهدای خون نیستند یک اقدام دارای توجیه اقتصادی، کارشناسی و منطقی نیست و راه اندازی پایگاه های سیار انتقال خون در این مناطق راهبردی هوشمندانه در رعایت حق بیت المال و جلوگیری از هدر رفت سرمایه است.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان هایی مانند مهدیشهر و آرادان ظرفیت اهدای خون همیشگی را ندارند اما می توان با راه اندازی پایگاه های سیار انتقال خون از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کرد و جان انسان وابسته به خون را نجات داد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: کمک خیران سلامت برای راه اندازی پایگاه انتقال خون سیار اقدامی خداپسندانه است که خیر در دنیا و آخرت را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، چهار پایگاه ثابت در شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.