پژمان صالحی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون تعدادی از استان ها در شبکه ملی خون رسانی کشور با کمبود خون مواجه بوده و نیازمند توجه اهدا کنندگان خون هستند.
وی ادامه داد: به دلیل تمرکز درمانی در تهران بسیاری از بیماران برای درمان از نقاط مختلف کشور به این شهر مراجعه می کنند که همین امر تهران را با کمبود خون مواجه کرده است.
صالحی فر خاطر نشان کرد: همه ساله در ایام سرد سال بسیاری از مراکز انتقال خون در سراسر کشور با مشکل کمبود ذخایر خونی مواجه می شوند و در صورت بروز احتمالی بحران ها و حوادث غیر مترقبه هم چون زلزله و سیل نیاز به خون و فرآورده های آن تشدید می شود.
وی اظهار داشت: سمنان از استان های معین کشور است و در طول سال هر هفته 300 تا 400 واحد خون به تهران ارسال می کند.
صالحی فر تصریح کرد: اکنون شبکه ملی خون رسانی در کشور ایجاد و مرزهای استانی شکسته شده و خون اهدا کنندگان علاوه بر تامین نیاز استان به استان های نیازمند خون ارسال می شود.
وی اضافه کرد: اکنون با ایجاد شبکه ملی خون رسانی و توزیع تجمیعی و شبکه ای در کشور، تامین خون برای هموطنان باید جدی تر دنبال شود.
به گفته وی در هشت ماه اول امسال 23 هزار نفر در استان سمنان خون اهدا کردند و شهرستان سمنان با 9 هزار اهدا کننده بیشترین سهم را در اهدای خون داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تعهد استان سمنان افزایش 7 درصدی جمعیت اهداکنندگان نسبت به سال گذشته است و اکنون در 8 ماه اول امسال اهدای خون در این استان 4.5 درصد رشد داشته و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعهد محقق شود.
به گزارش ایرنا، سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهداکننده است و 79 درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.
در استان سمنان چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.