حسن کاتبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجمع خیران دامغان در حوزه آموزشی، اقدامات قابل توجهی دارند که مساعدت آن ها در کنار بودجه های دولتی گامی مثبت در جهت افزایش سطح آموزش در این شهرستان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان اضافه کرد: خیران و نیک اندیشان شهرستان با هدف تامین تجهیزات در 6 ماه اخیر، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به هنرستان های فنی و حرفه ای، مراکز کار و دانش و مدارس جنوب شهرستان کمک کردند.
وی افزود: خیران دامغان در زمینه خرید تجهیزات آموزشی، مصالح، کیف، کفش، لباس و نوشت افزار، توسط خیران با نظارت حوزه ستادی برحسب نیاز واقعی همراهی داشته اند که این اقلام در مدارس شهرستان دامغان توزیع شده است.
کاتبی ادامه داد: عملیات ساخت آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز به نام مدرسه زنده یاد مریم فاطمی در فیروزآباد دامغان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که تا کنون 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات کمبود فضای آموزشی در شرق و جنوب شرق شهرستان دامغان، طرح ساخت آموزشگاه 6 کلاسه ابتدایی دخترانه در این محدوده با مشارکت خیر در حال انجام است.
کاتبی گفت: این طرح در محل دبستان دخترانه محسنی سابق با مشارکت حاج آقا قناد و اداره کل نوسازی مدارس استان با پیشرفت فیزیکی 22 درصدی در زمینی به مساحت 2 هزار و 350 متر مربع با زیربنای 700 مترمربع در حال ساخت است که 15 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز کامل آن هزینه می شود.
وی به پیشرفت 40 درصدی طرح مدرسه 9 کلاسه عصمت الملوک طاهری در دامغان اشاره کرد و گفت: مرحله اول این طرح توسط خیران انجام شده است و در چند روز آینده نیز گام دوم اجرای عملیات عمرانی آن تا مرحله پایانی انجام خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان افزود: جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز شهرستان، به منظور پاسداشت و تکریم از اقدامات خیران در اردیبهشت ماه سال آینده، با برگزاری 10 جشنواره درون مدرسه ای برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مجمع خیران آموزش و پرورش دامغان دارای 266 عضو خیر و نیک اندیش است، از 105 مدرسه موجود در شهرستان دامغان، 23 مدرسه خیرساز است.
شهرستان دامغان دارای 14 هزار و 200 دانش آموز و یک هزار و 180 فرهنگی شاغل است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.