حجت الله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شیوه نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: طبق این شیوه نامه باید دانش آموزان و اولیاء انتخاب رشته آگاهانه داشته باشند.
وی تصریح کرد: مشاوران تحصیلی در روزهای باقی مانده از سال تحصیلی مشاوره ها و راهنمایی های لازم را به دانش آموزان ارائه می هند تا شاهد کمترین آسیب در انتخاب رشته دانش آموزان باشیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ابهر بیان کرد: بر اساس شیوه نامه هدایت تحصیلی عملکرد و بارعلمی دانش آموزان در پایه های هفتم، هشتم و نهم دارای 35 امتیاز است.
وی ابراز کرد: امورات مشاوره ای شامل آزمون آنلاین رغبت و توانایی نیز 30 امتیاز دارد و پس از آن اولیا نیز باید رغبت خود را به رشته مورد نظر اعلام کنند.
عباسی با اشاره به مهمترین عامل هدایت تحصیلی، یادآور شد: تعریف رشته ها در شهرهای مختلف و تعداد رشته های مختلف شامل علوم تجربی، ریاضی و سایر رشته ها در هر جایی بر اساس نیاز کشور تعیین شده است که آموزش و پرورش بر اساس آمار و ارقام استخراج کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از 1962 دانش آموز دختر و پسر در ابهر با در نظر گرفتن 10 درصد افت، 50 درصد از دانش آموزان به رشته های نظری و مابقی به رشته های فنی و مهارتی هدایت می شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ابهر افزود: 400 دانش آموز پسر رشته های نظری، 519 دانش آموز پسر به هنرستان، فنی و حرفه ای هدایت می شوند.
وی بیان کرد: بیشترین هدایت به رشته های نظری بین دانش آموزان دختر با 545 نفر است و 294 دانش آموز دختر به رشته های هنرستان و فنی و حرفه ای هدایت می شوند.
عباسی تصرح کرد: در زمان حاضر تنوع و انعطاف رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بیشتر شده است تا دانش آموزان و اولیا بیشترین رضات را داشته باشند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.