به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در پیامی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی در سطوح مختلف و بهره‌برداری‌ مناسب از اراضی، سرعت تخریب از عرصه های منابع طبیعی را کند و روند تجدید و احیای منابع طبیعی را بهبود خواهد بخشید.
استاندار سمنان در ادامه این پیام آورده است: پرواضح است که حفاظت پایدار از منابع طبیعی مستلزم مشارکت مؤثر مردم در ابعاد مختلف و ایجاد دغدغه عمومی نسبت به جلوگیری از تخریب این ثروت عظیم و الهی بوده و از این رو، نظام مدیریتی مناسب برای حفاظت از این عرصه، می بایست مبتنی بر مشارکت مردم و همراهی آنان بنا نهاده شود.
استاندار سمنان در این پیام گفت: تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی توسط مقام معظم رهبری در سال 97 مبین دغدغه و توجه ویژه معظم له نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری است که فرمودند: «مساله محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، برای ما مساله‌ای تجملاتی نیست، یک مساله درجه دو نیست؛ بلکه یک مساله حیاتی و از اولویت‌های توسعه پایدار است».
در پیام استاندار سمنان آمده است: دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نیز با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری و درنظرگرفتن شرایط کنونی ایران اسلامی، حفاظت از منابع طبیعی را یکی از سیاست‌های کلان و رویکرد‌های مهم خویش قرارداده که این سیاست‌ ارزشمند در استان سمنان نیز با جدیت در حال پیگیری است.
آشناگر در پیام خود افزود: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نمایانگر اُنس انسان با طبیعت و فرصت دوباره جهت تعظیم در برابر خالق هستی و تفکر در زیبایی های بی بدیل نظام آفرینش است .
استاندار سمنان در پیام خود آورده است: اینجانب فرارسیدن «روز درختکاری» و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با شعار «منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی» آغاز می گردد را گرامی داشته و از عموم مردم به ویژه مسئولان سازمان‌ها، ادارات، نهادهای دولتی، گروه‌ها و تشکل‌های زیست‌محیطی استان دعوت می نمایم، علی رغم کمبود شدید منابع آبی در استان و کشور، هر قطره آب را با دریای قناعت خویش آمیخته و با استفاده بهینه از آبهای موجود اقدام به غرس نهال نموده تا چراغ حیات را در این استان خشک و کویری روشن نگه داریم.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.