به گزارش ایرنا ، دانش آموزان کرمانی امروز دوشنبه با سر دادن شعارهایی چون 'آب، آب کدام آب'، 'نگذارید آب تمام شود ما از تشنگی می میریم' و ' از اینکه می خواهید برای ما آب ذخیره کنید سپاسگزاریم' نهایت دل نگرانی خود را از کمبود آب اعلام کردند.
همچنین دانش آموزان کرمانی سوگندنامه حفاظت از آب و عرصه های منابع طبیعی را با عنوان حرمت سبز زمین در حضور مسئولان اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست قرائت کردند.
میانگین بارندگی بر اساس میانگین دراز مدت در کرمان 125 میلیمتر است در حالی که این مقدار در کشور 240 میلیمتر گزارش شده لذا کرمان نصف میانگین بارندگی کشور را دارد.
این دانش آموزان با قرائت این سوگندنامه تعهد کردند هرگز با اقدامات خود تیشه به ریشه منابع طبیعی نزنند.
اهدا پکیج کاشت بادام کوهی و بازدید از طرح های آبخیزداری روستای دارسینوئیه از توابع دهستان کوهپایه کرمان از جمله برنامه های همایش دانش آموزی حفاظت از منابع طبیعی بود. از 200میلیون دلار اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای انجام فعالیت های آبخیزداری کشور 20میلیادرتومان ان سهم استان کرمان شد.
این در حالی است که سال گذشته کل اعتبار آبخیزداری در این استان حدود 6 میلیارد تومان بود که اتفاق خوبی در بخش بیابانزدایی است.
هدف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایجاد توانمندی در عرصه های منابع طبیعی و مهار حجم زیاد بارش های مقطعی با استفاده از علم آبخیزداری است.
آبخیزداری به ما این توانمندی را می دهد که بتوانیم بارانی را که به روان آب تبدیل می شود مدیریت و سفرهای آب زیر زمینی را تغذیه کنیم، جلوی فرسایش خاک را بگیریم و از حرکت رسوبات به سمت سدها جلوگیری کنیم.
3029 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.