به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سازه های آبخیزداری در کوه های اطراف شهرهای بنک و کنگان در دست احداث است.
وی ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان از سال گذشته تاکنون پنج سازه آبخیزداری احداث کرده که از این مجموع 2 سازه با 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مهاجری بیان کرد: حجم عملیات این 2سازه که در حومه شهر بنک شهرستان کنگان به بهره برداری رسیده است بیش از چهارهزار متر مکعب است و سالانه 600 هزار متر مکعب آب استحصال می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از سال 1392 تاکنون هشت آب انبار 84 و 60 متر مکعبی برای دامداران در روستاها احداث شده است.
مهاجری ادامه داد: نصب و راه اندازی 12 مخزن 10 هزار لیتری ذخیره آب و 13 پنل خورشیدی برای تامین روشنایی منازل دامدارن و روستائیان از دیگر اقدامات منابع طبیعی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل اسکان دامدارن شهرستان کنگان در حومه شهرگفت: منابع طبیعی برای برطرف کردن این مشکل 2 عرصه پنج و هفت هکتاری را در اطراف شهرهای بنک و کنگان به جهاد کشاورزی معرفی کرده تا پس از اقدامات کارشناسی در خدمت دامدارن قرار گیرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.