به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان در دفتر امام جمعه سمنان، به گزارش انتشاریافته در خصوص پایین بودن سرمایه های اجتماعی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در صورت صحت داده های اطلاعاتی این گزارش، پرداختن به ابعاد مختلف آن و بررسی آسیب ها و تلاش برای بهبود شاخص ها در این حوزه می تواند بزرگترین معروف در استان سمنان باشد.
وی با انتقاد از تبیین و تعریف نشدن جدی معروف و منکر در جامعه، خاطر نشان کرد: در برخی ‌موارد معضلات،‌ مشکلات و ‌پدیده های ناهنجار اجتماعی در قالب منکر معرفی می شود که این‌ مهم نیاز به بررسی، واکاوی و تفکیک دارد.
استاندار سمنان تاکید کرد: امروز در کشور نقض قانون به شیوه های متفاوت در تریبون های رسمی توسط برخی افراد صورت ‌می گیرد که زیبنده جامعه قانونمند اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: قانون اساسی کشور به عنوان فصل الخطاب تمامی اختلاف نظرها، باید مورد احترام‌ تمام افراد جامعه قرار گرفته و به عنوان‌ معروف جدی به آن‌ پرداخته شود.
آشناگر بیان کرد: احترام به قانون و عمل به آن توسط تمام افراد جامعه نیاز جدی امروز کشور است.
استاندار سمنان با بیان اینکه وجود خطا در جوامع انسانی دور از ذهن نیست، گفت: در بخش های مختلف اجرایی کشور به یقین کمبودها و نواقصی وجود دارد و اجرای اصول امر به معروف و نهی از‌ منکر می تواند این گونه خطاها را کاهش دهد.
استاندار سمنان، به ظرفیت رسانه ها برای تقویت عمل به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان‌ کرد: شفافیت در امور اداری و اقدامات در حوزه کاری تمام مسئولان باید به رسمیت شناخته شود، با تحقق این‌ مهم از ایجاد رانت، فساد و سو استفاده های مالی جلوگیری خواهد شد.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.