حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز جمعه در آیین معارفه امام جمعه فاروج اظهار داشت: ایجاد همدلی و احساس مسئولیت در بین مردم و مسئولان از کارکردهای نماز جمعه است که در رسیدن به 40 سالگی انقلاب می توان اهمیت این کارکرد را دریافت.
وی با اشاره به اینکه در 900 نقطه کشور نماز جمعه برگزار و هر هفته به طور میانگین 3 میلیون نفر بدون کیک و ساندیس و خودجوش در این مکان ها اجتماع می کنند، گفت: در خراسان شمالی هم به طور میانگین 12 هزار نفر در هفته از برکات نماز جمعه برخوردار می شوند.
وی افزود: دشمنان با ورود به سه عرصه جنگ روانی، سیاسی و اقتصادی در تلاش برای ندیدن چهل سالگی انقلاب بودند که با ایمان، وحدت، همگرایی و انسجام مردم و مسئولان با محوریت ولایت از همه بحران ها عبور کردیم.
وی با پررنگ خواندن نقش نماز جمعه در این پیروزی ها از خدمات حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده قدردانی و حجت الاسلام نائبعلی نوروزی را به عنوان امام جمعه جدید فاروج معرفی کرد.
سرپرست فرمانداری فاروج هم در این نشست گفت: آگاه سازی جامعه از حوادث روز و بیان مسائل فراموشی شده اسلام از کارکردهای تریبون نماز جمعه است.
مسعود صادق تیتکانلو افزود: احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر می تواند موثرترین عامل در کاهش آسیب های اجتماعی امروز باشد.
وی با بیان اینکه امام جمعه متعلق به یک گروه و جناح نیست افزود: همه اقشار، احزاب و گروه ها باید زیر چتر نماز جمعه باشند و از برکات آن بهره مند شوند.
وی عدم حضور جوانان در نماز جمعه را از آسیب های این آیین برشمرد و گفت: جوانان باید از نعمات این جایگاه بهره مند شوند و در صورت کمرنگ بودن این حضور باید آسیب شناسی شود.
امام جمعه فاروج هم گفت: انتظار دارم مردم مرا از موهبت امر به معروف و نهی از منکر محروم نکنند.
حجت الاسلام نائبعلی نوروزی افزود: برای موفقیت آمیز بودن برنامه ها و فعالیت ها نیاز به مشاوره و همراهی مردم دارم.
در این آیین با قدردانی از خدمات نزدیک به 6 ساله حجت الاسلام قلیزاده، حجت الاسلام نوروزی به مدت 3 سال به عنوان امام جمعه فاروج معرفی و منصوب شد.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.