به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی روز دوشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: در روزهای منتهی به عاشورا برخوردها و رفتارهایی از امام حسین (ع) مشاهده شد که هر یک مانند گنجینه ای فرهنگی هستند.
وی ادامه داد:نحوه تعامل امام با لشکریان حر و آب دادن به آن ها و اسب هایشان و نوع برخورد آن حضرت با یاران و دشمنانشان در روز عاشورا، می تواند الگویی رفتاری برای زمان کنونی و آینده جامعه باشد.
امام جمعه شاهرود گفت: این گنجینه فرهنگی نه تنها برای مسلمانان کارگشاست ، بلکه برای همه بشریت نیز قابل استفاده است.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس ،فرهنگ جبهه و جنگ را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: فرهنگ حاکم بر جبهه ها باید بیشتر شناسانده شود تا نسل کنونی و آینده با بکار بستن آن ها به رشد و تعالی دست یابند.
سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه شاهرود هم در این نشست به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برای بزرگداشت این هفته 150 برنامه در 40 عنوان تدارک دیده شده است.
وی برخی از برنامه های شاخص این هفته را برگزاری رژه نیروهای مسلح، برگزاری هشت یادواره شهدا، گردهمایی مدافعان حرم ، همایش استانی راهیان دفاع مقدس و معاینه رایگان بیماران اعلام کرد.
علی اکبریان رییس دادگستری شاهرود هم با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکرگفت: از آن جا که این امر ماهیت فرهنگی دارد، یک دستگاه اجرایی نمی تواند به تنهایی عهده دار آن باشد.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر حوزه وسیعی را شامل می شود و چنانچه همه به اجرای آن همت کنند آسیب های اجتماعی جامعه هم کاسته خواهد شد.
در این نشست در باره احیاء امر به معروف و نهی از منکر و نیز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گفت وگو شد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167 خبرنگار : مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.