مولوی محمدعلی شهنوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر فرد در قبال هم نوعان خود مسئول است و باید بر حسب تکلیف خود برای اصلاح افراد جامعه تلاش کند.
وی بیان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر تنها علما، امامان جمعه و جماعات، مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه مسئول نیستند؛ بلکه همه اقشار جامعه باید نسبت به این موضوع احساس تکلیف کنند.
وی تصریح کرد: کار امر به معروف و نهی از منکر از طرف مراکز جماعت و تبلیغ، مکاتب و مدارس علوم دینی، دانشگاههای اسلامی و مساجد در جامعه انجام می شود اما ضرورت ایجاب می کند همه افراد در جامعه اسلامی در این زمینه با دلسوزی تمام پای کار باشند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار بزرگی است که انبیاء الهی برای انجام رسالت آن مبعوث شده اند بنابراین همگان باید با احساس درد و دلسوزی برای هدایت بشریت تلاش کنند.
امام جمعه اهل سنت خاش گفت: علما، مسئولان و قشرهای مختلف جامعه باید برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.
مولوی شهنوازی اظهار داشت: پذیرفته نشدن دعاها، امداد نکردن خداوند در شرایط سخت و احاطه دشمنان از جمله عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از درجه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در آن خیر وجود دارد.
به گزارش ایرنا اول تا هفتم محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و شعار امسال این هفته نیز نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.