حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر آذربایجان غربی با بیان اینکه امید آفرینی در جامعه از ملزومات بوده و اطلاع رسانی در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند، افزود: ادامه حیات نظام اسلامی با وجود این همه تحریم و کارشکنی های دشمنان انقلاب موفقیت بسیار عظیمی بوده و نباید از بیان آن غفلت شود.
وی اضافه کرد: احصای مصادیق معروف در مدارس و بیان آنها در شورای امر به معروف شهرستان ها ضروری بوده و لازم است تا در بحث انجمن اولیا و مربیان نیز این موضوعات مطرح و مباحث به اولیا و دانش آموزان منتقل شود.
وی افزود: به علت بسیار بودن تاثیر گذاری نهاد آموزش و پرورش در جامعه و کثرت مخاطبان آن پرداختن به این امر بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اگر در دستگاه ها به صورت جدی مورد توجه باشد بسیاری از مشکلات استان رفع می شود و این موضوع تحت تاثیر تصمیم های مدیران دستگاه هاست.
وی ادامه داد: مسوولان باید عرصه و بستر را برای امر به معروف و نهی از منکر آماده کنند و اجازه داده شود تا با رعایت احترام و ادب زمینه انتقاد و پیشنهادات فراهم شود.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نماد برتر یک بانو در جامعه اسلامی حجاب است، اضافه کرد: تبعیت از یک روش و منش خاص در دانشگاه ها یک قانون است و باید آن را عمل کرد و لازم است تا در دانشگاه ها به دانشجویان تفهیم شود.
وی ادامه داد: برای شوراهای امر به معروف و نهی منکر اولویت های موجود اعلام و نظرسنجی و تصمیم گیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: آموزش و پرورش خانه دوم تمامی شهروندان استان است و این نهاد رسالت سنگینی در برابر امر به معروف و نهی از منکر دارد.
ابراهیم محمدی با بیان اینکه این نهاد با ظرفیتی مضاعف در راستای ترویج معروف فعالیت می کند، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این نهاد به عنوان اصلی ترین و بزرگترین دستگاه متولی تعلیم و تربیت عمومی کشور مطرح شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تعالی بخش فرهنگ عمومی جامعه براساس قوانین و اصول نظام اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد ماموریت دارد بر پایه یکسری برنامه ها با اولویت قرار دادن تربیت، دانش آموزان را که آینده سازان این نظام هستند به حیات طیبه برساند و این ماموریت مهم جایگاه و قداست این نهاد را در کشور نشان می دهد.
ارائه گزارش از نتایج بازرسی عملکرد شوراهای امر به معروف و و نهی از منکر استان و ارائه گزارش نماینده آموزش و پرورش از فعالیت این نهاد در زمینه امر به معروف جزو دستور جلسه های این ستاد بود.
به گزارش ایرنا امر به معروف و نهی از منکر جزو فروع دین اسلام بوده و در راستای اجرای آن ستاد امر به معروف در سطوح کلان و خرد و کشوری برگزار شده و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.