حجه الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان عصر چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا به رشد 10 برابری شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی مدهامتان این استان اشاره کرد و افزود:350 تن از شرکت کنندگان این دوره از جشنواره به رقابت های استانی راه یافته اند و مرحله استانی این جشنواره جمعه سوم اسفند ماه97 در شهر امیریه دامغان برگزار خواهد شد.
حدادیان از رقابت شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی در رشته های مختلف خبردادوافزود: برترین های مرحله شهرستانی در گروههای سنی 16 تا 30 سال و هفت تا 16 سال هستند که در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت ، تحقیق و حفظ کل قرآن ویژه برادران و خواهران 16 تا 30 سال و نیز رشته های ترتیل خوانی، حفظ جزء سی ام، قرائت تقلیدی ویژه برادران و اذان ویژه برادران و در گروه سنی هفت تا 16 سال در مرحله استانی شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه در هر رشته سه تن برتر در پایان مرحله استانی جواز حضور در رقابتهای کشوری جشنواره مدهامتان را کسب می کنندتصریح کرد:مسابقات سراسری مدهامتان سال آینده در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
حدادیان گفت: حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام ،کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم را از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز از دیگر اهداف طرح است.
وی افزود: جامعه‌ ای که با قران انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود چرا که می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه ای آرمانی دست یافت.
حدادیان درادامه بااشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اظهارداشت : دشمنان با تبلیغات منفی و مسموم خود می خواهند جامعه را از قرآن و ارزش های الهی و اسلامی دور کنند و برگزاری چنین جشنواره ها یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این تبلیغات است.
آیین اختتامیه جشنواره قرانی مدهامتان شامگاه جمعه سوم اسفندماه97 با حضور مسئولان استانی و شهرستان دامغان به میزبانی کانون فرهنگی هنری میثاق امیریه دامغان برگزار می شود.
250 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان سمنان فعالیت دارند.
شهرستان میامی با جمعیتی بیش از 40هزار تن در شرق استان سمنان واقع می باشد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.