به گزارش ایرنا، حسین امیرحسینی شنبه در نشست کار گروه اشتغال شهرستان شاهرود، افزود: از 2077 تن متقاضی کار64درصد فاقد مهارت و 36 درصد دارای مهارت هستند که این آمارنشان دهنده این است که از ظرفیت های مراکز فنی و حرفه ای و آموزشی به خوبی استفاده نشده است.
امیرحسینی با بیان اینکه 67 درصد از متقاضیان مرد و 33درصد زن هستند، تصریح کرد: 58 درصد از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم بوده و 42 درصد هم فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
وی اظهار داشت: در بین افراد دارای مهارت مردان 67درصد تحصیلات دیپلم وزیردیپلم بوده و 33درصد هم دارای مدارک دانشگاهی هستند.
امیرحسینی با بیان این که آمار افراد دارای مهارت در بین زنان بر عکس مردان است، افزود: 36 درصد از زنان دارای مهارت، دیپلم و زیر دیپلم بوده و 64 درصد دارای مدارک عالی دانشگاهی هستند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود از به کار گمارده شدن 866 تن از افراد متقاضی خبر داد و ادامه داد: در 10 ماهه امسال 73درصد از مردان معادل 629 تن و 27 درصد از زنان معادل 237تن به کار مشغول شده اند.
وی 52درصد از شاغلان را فاقد مهارت و 48 درصد را دارای مهارت خواند و افزود: 53 درصد از آنها دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم و 47 درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند.
امیرحسینی با اشاره به این که استقبال خوبی از کارورزی در آموزشگاه های شهرستان نشده است، اظهار داشت: تعداد 112 تن به کارگاه ها معرفی شده اند و این در حالی است که سهمیه شهرستان شاهرود در استان 562 تن است.
وی با بیان این که تعداد 700 درخواست تسهیلات وام به مبلغ 53میلیارد و 810 میلیون ریال به بانک های عامل برای مشاغل خانگی ارسال شده، افزود: از این تعداد 418 درخواست به مبلغ 31میلیارد و 480 میلیون ریال پرداخت شده است.
امیرحسینی سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان شاهرود را 447میلیارد و 603میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: بابت 271 طرح مصوب و ارسال شده، مبلغ 481 میلیارد و 567 میلیون ریال پرداخت شده است.
محمد کرم محمدی فرماندار شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: یکی از تاکیدات نظام ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف و استفاده از ظرفیت ها بوده است که با تلاش مسوولان، شاهرود در ایجاد اشتغال رتبه اول در استان را به خود اختصاص داده و پیشرفت های قابل قبولی داشته است.
محمدی از بانک ها خواست در اخذ ضامن وام ها از کشاورزان و صنعتگران با آنان همراهی کرده و موجبات رونق اقتصادی را در شهرستان شاهرود فراهم کنند.
وی با بیان این که نداشتن مهارت به ایجاد اشتغال کمک نمی کند، افزود: باید آموزشگاه های فنی و حرفه ای تلاش بیشتری برای مهارت آموزی متقاضیان کار انجام دهند تا مشکل بیکاری در شهرستان ریشه کن شود.
فرماندار شاهرود با تاکید بر این که دستگاه های نظارتی باید بر وام پرداخت شده به متقاضیان نظارت داشته و بررسی کنند که آیا این وام اشتغال ایجاد کرده یا خیر.
محمدی با بیان این که آسان ترین و کم هزینه ترین شغل، ایجاد بومگردی است، اظهارداشت: از مسوولان بانک ها و میراث فرهنگی درخواست می شود تلاش بیشتری برای تسهیل و راه اندازی مراکز بومگردی داشته باشند.
وی از دهیاری ها هم خواست در بیمه کردن منازل مسکونی و همچنین محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی، افراد نیازمند را یاری کنند.
شهرستان شاهرود 53هزار کیلومتر مربع مساحت و 240 هزارتن جمعیت دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.