سید حسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش عمده دام زنده کشور، از استان های غربی و شرقی کشور خارج شده و این حجم بالای قاچاق دام موجب کاهش دام زنده در کشور و نوسان قیمت عرضه گوشت قرمز به بازار شده و اکنون نظارت بیشتر برای جلوگیری از قاچاق دام زنده در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت افزایش دام زنده در داخل کشور برای تعدیل قیمت گوشت قرمز زمان بر است و در مدت کوتاه یک یا دو ماه نمی توان جمعیت دام زنده کشور را تعادل بخشید، افزود: اکنون برای تعدیل قیمت گوشت قرمز واردات دام زنده و گوشت راهکار تعیین شده است.
میرعماد ابراز داشت: 350 تُن گوشت قرمز منجد و 150 تُن گوشت قرمز گرم به منظور تعدیل و کنترل قیمت و رفع نیاز مردم در بیش از 30 مرکز خرید شامل فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای صنفی و تعاونی های مصرف سراسر استان سمنان توزیع شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: اخلاق مداری و رعایت انصاف در عرضه و فروش کالا باید در این شرایط حساس جامعه در اولویت واحدهای صنفی قرار گیرد و با این راهبرد می توان قدرت خرید مردم را افزایش داد.
وی با بیان این که 500 تُن گوشت قرمز و مرغ منجمد به منظور رفع نیاز مردم استان سمنان ذخیره شده است، تصریح کرد: ذخایر گوشت قرمز این استان 100 تُن و گوشت مرغ 400 تُن است و این استان از لحاظ ذخیره گوشت مشکلی ندارد و افزایش سهمیه استان سمنان برای ذخیره در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که قیمت گوشت مرغ در برهه ای از زمان به دلیل کاهش جوجه ریزی دچار نوسان و افزایش شد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و افزایش بیش از 30 درصدی جوجه ریزی در دی 97 قیمت گوشت مرغ در بازار شب عید تعدیل می شود.
به گزارش ایرنا، مصرف روزانه گوشت مرغ در استان سمنان حدود 35 تن است.
در روزهای گذشته به دلیل گرانی گوشت قرمز گرم مردم روی به خرید گوشت قرمز منجمد آورده اند و مطالبه مردم افزایش میزان توزیع گوشت قرمز منجمد است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.