عبدالله جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه هایی همچون رمضان به واسطه افزایش تقاضا امکان افزایش قیمت نیز وجود دارد و با افزایش عرضه گوشت قرمز از منابع داخلی و وارداتی دلیلی برای افزایش قیمت این فرآورده خام دامی قابل تصور نیست.
وی تاکید کرد: تثبیت قیمت گوشت گرم گوسفندی نیازمند افزایش نظارت ها و برخورد جدی و قانونی با متخلفانی است که به گرانی این فرآورده خام دامی دامن می زنند و باید قیمت گوشت گرم گوسفندی به منظور رفاه حال مصرف کنندگان در بازار تعدیل شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته این فرآورده خام دامی طی 2 مرحله به صورت ویژه در سطح این استان توزیع شد اما با توجه به اینکه مصرف 90 درصد زنجانی ها گوشت گوساله است استقبالی از توزیع آن نداشتند.
جعفری ادامه داد: با توجه به مصرف کم گوشت گوسفندی نسبت به گوشت گوساله در استان زنجان و با تمهیدات اتخاذ شده برای تامین این فرآورده خام دامی نگرانی برای تامین آن وجود ندارد.
وی به برنامه توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی در این استان اشاره کرد و یادآورشد: مقرر شده تا صنف قصابان میزان گوشت گوسفندی گرم مورد نیاز قابل عرضه را اعلام کنند تا علاوه بر مبدا تامین گوشت داخلی از طریق شرکت وارد کننده زنجانی اقدام به تحویل آن شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون شرکتی با همکاری این سازمان در حال برآورد مقدار نیاز و بازاریابی برای توزیع گوشت گرم گوسفندی در این استان است و هیچ مشکلی در توزیع و تغذیه بازار مصرف وجود ندارد.
جعفری خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال مصرف کنندگان در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ گوشت گوساله منجمد وارداتی از کشور بزریل با کیفیت بسیار مطلوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد و توزیع می شود.
وی تاکید کرد: هیچ کمبودی در توزیع این فرآورده خام دامی در سطح استان زنجان وجود ندارد و به اندازه ای که تقاضا باشد گوشت گوساله منجمد نیز موجود است.
به گفته جعفری، نرخ هر کیلوگرم از این فرآورده با 230 هزار ریال برای مصرف کنندگان عرضه می شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون گوشت گرم دامی تجدید نرخ گذاری نشده، قیمت جدید این فرآورده توسط کمیسیون نرخ گذاری و با حضور دستگاه های ذی ربط و اتحادیه قصابان انجام و اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، گوشت گرم گوسفندی دی سال گذشته با افزایش بیش از 100هزار ریالی در هر کیلوگرم از کیلویی 350 هزار ریال تا 480 هزار ریال نیز عرضه شد.
مسئولان در این زمان علت افزایش قیمت این فرآورده خام دامی را، قاچاق دام سبک به عراق و سایر کشورهای عربی بیان کردند.
این روند افزایش ادامه داشت تا اینکه طی اسفند سال گذشته 2 دفعه گوشت گرم گوسفندی به صورت ویژه وارد بازار عرضه و قیمت این فرآورده خام دامی تثبت شد که با گذشته بیش از 45 روز قیمت آن مجدد به میزان قبلی بازگشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.