محمدرضا خدادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که آمار 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده کاهش حدود چهار دهم درصدی زایمان به روش سزارین در بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان سمنان است، افزود: 48.12 درصد زایمان ها در بیمارستان تامین اجتماعی در سال گذشته به روش سزارین انجام شد.
وی اظهار داشت: در 9 ماه امسال در حدود یک هزار زایمان و در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 9 مورد زایمان به روش سزارین در بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان سمنان انجام شد.
خدادی با بیان این که برخی مادران باردار به دلیل نداشتن اطلاع کافی از نحوه زایمان طبیعی، متقاضی زایمان سزارین می شوند، ادامه داد: آگاهی بخشی به مادران باردار درباره فواید زایمان به روش طبیعی در استقبال بیشتر مادران واجد شرایط از زایمان به روش طبیعی موثر است.
وی تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی سمنان به منظور ترویج زایمان طبیعی، دوره آموزشی آمادگی زایمان برای مادران باردار متقاضی زایمان طبیعی برگزار می کند، این مادران نباید ممنوعیت یا مشکل خاصی از لحاظ وضعیت جنین داشته باشند تا زایمان در سلامت کامل انجام شود.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان گفت: دوره آموزشی آمادگی زایمان، منجر به از بین رفتن درد زایمان نخواهد شد، اما توانمندسازی مادران باردار در سایه آموزش دوران بارداری نقش مهمی در فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی مادران باردار دارد.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه نخست امسال هفت هزار و 155 نوزاد در استان سمنان متولد شدند که این آمار نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافت.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.